G.S.T membebankan | Tirana Aduka
Custom Search

Saturday, April 11, 2015

G.S.T membebankan

G.S.T
Salam pagi sabtu yang indah..
Serius aku terasa sesangat tentang gst ni..aku bagaikan di perah di peras terasanya duit aku..berbelanja sedikit dah kena gst..pada aku semua baranganlah...kalau di kumpulkan sikit sikit lama-lama banyak duit aku dah bayar g.s.t ni..

Mungkin bagi mereka yang berada atau yang berduit tak terasa sangat..terus terang aku rasa tertindas dengan gst...ni..

Tak perlu berselindung atau berkata bunga-bunga...ikhlas aku nyatakan disini..aku tak sokong gst tapi dengan terpaksa aku membayarnya...penindasan aku terasa di peras duit rakyat hingga ke golongan yang fakir...beli barang kena gst.

Moga pihak pemerintah dapat mempertimbangkan semula g.s.t ni...adeh...
Tiada maksud lain selain dari diri ini rasa tertekan dengan gst...MEMBEBANKAN...lebih lagi bagi aku yang berpendapatan sederhana..

Aku akan berdoa agar aku di permudahkan segala urusan aku...bagaimana aku nak sokong kerajaan ni..erm...
Ada baik dan ada buruk gst ni...bagi aku...membebankan aku..sangat-sangat terasa..

Biarlah nukilan ini buat ingatan aku tentang pemerintah aku di masa kini..erm....

Bukan nak memperlekeh...carilah jalan lain bagi nak membangunkan negara...mengapa rakyat yang jadi mangsa.

Bab politik ni aku tak pandai sangat, cuma jika aku terasa bahangnya...melenting sikit...sikit aje ...

TiranaAduka







10 comments:

Tie HT said...

baiknya untuk sesetengah pihak je kan...sedih

Dunia Zumal said...

Zumal pun rasa camtu juga ...

Dr K said...

saya setuju 200%.
GST mmg membebankan..
Saya sendiri rasa geram tgk setiap pembelian kena cas tax....pagi tadi hantar repair ekon kereta, kena cas GST RM10++

Anonymous said...

Salam, dtg menjengah bila ada sedikit kelapangan. Walau jrg bertamu, ingatan itu tetap ada dikalbu. x larat nk komen dah gst2 ni huhuhu

noor azlan said...

GST,GST,GST.... No komen pasal ni, hamba kurang cerdik pasal ni... Ikat perut je la... :-)

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Sham said...

Utk gambaran yg lebih besar gst sebenarnya baik utk menambah pendapatan negara...psoalannya sekarang ptadbiran negara tidak cekap mentadbir kewangan,keborosan n ketirisan...itu pdapat 20sen hamba...

eita said...

tau takpe..memang membeban kan...
orang yang berduit takpe lah...
yang golongan kureng sikit ni memang terasa sangat2

aizamia3 said...

Dah tak tahu nak komen apa sebab terasa darah naik ke kepala bila sebut pasal GST ni.. huhuhu..
GST tu mungkin baik pada ekonomi negara tapi cara pelaksanaan yang lemah buat rakyat makan hati.

Unknown said...


Website : http://bandar303.com
Mobile : http://bandar303.com
YM : Bandar303op@yahoo.com
SMS Center & Whatsapp : +855 96537 8989
PIN BBM : 2B4B81F9
CALL CENTER 24 JAM : +855 96537 8989