Tahun 1990-an | Tirana Aduka
Custom Search

Friday, June 8, 2012

Tahun 1990-an

Zaman berubah ..manusia berubah dengan arus kemodenan dan globalisasi...membangun pesat tanpa menoleh kebelakang. Mungkin aku yang masih belum sedar dari lene atau masing mengejar bayang-bayang aku sendiri...

Suraya gadis berkulit putih tinggi lampai dan berambut panjang.....merupakan gadis yang pertama aku jumpa, bukan untuk aku bersuka ria atau untuk berfoya-foya dengannya,,,
Pertemuan tanpa diduga ...sewaktu aku sedang  membelek-belek t-shirt kegemaran aku di sebuah gedung membelibalah....masa tu aku nie taklah nak cari pasangan...dan niat aku hanya untuk berkawan seperti rakan-rakan aku yang lain....

Ketika aku sedang asik membelek  tanpa ku sedari dua orang wanita melintas di hadapan ku...aku pun buat selamba je...tak heran...kerana aku nak cari t-shirt kegemaran aku....tak kisar apa yang lalu dan apa yang melintas depan aku ...........tiba tiba.....terlihat dompet terjatuh dihadapanku......kebetulan  dua gadis sedang membelakangiku tadi berlalu dengan pantas.....aku pun segera mengambil dompet tersebut dan membukanya...tanpa segan silu......Hendak ku kejar mereka berdua.....bagaikan kilat mereka lesap....em.................

Memang berbaloi-baloi kalau aku simpan kompom tak de sesiapa yang nampak....di akal ku terdetik bagitu...
Ku selak selak dekat 4 ratus lebih duit dalam dompet tu......ada I.C....Lesen dan berbagai kad perniagaan....
Selesai aku membeli baju T-shirt kegemaran aku......aku pun pulang dengan menaiki bas...
Berkecamuk fikiran aku....masa tu aku baru lepas gaji so.....duit pun banyak tak heran dengan duit yang berada di dalam dompet tu.....

Bukan aku taknak cari si empunya beng duit tersebut................mengikut alamat pada I.C............menunjukkan berada di PERlis Indera Kayangan.......takkan aku nak kesana....

0 comments: