Sahabat Racing Lama | Tirana Aduka
Custom Search

Monday, October 22, 2012

Sahabat Racing Lama

(segala aksi motosikal dalam tulisan ini adalah di lakukan oleh pakar yang terlatih dan bertauliah,anda di nasihatkan tidak mencuba aksi yang di tulis oleh penulis) 

Aku sebenarnya dah lama takjejakkan kaki kat trek batu tiga.. semenjak aku sibuk dengan kursus mengendalikan jenazah di masjid, masa untuk layan motor di trek aku secara automatik dah tak de.. Lebih kurang 6 7 bulan ada lamanya.. American datang kerumanh nampak macam tergesa-tesa seperti ada yang mengejarnya..ntah aku pun tak paham..

 "Ada budak bukak game la..kalini besar jumlahnya.." Kata American
"Hoi..udah-udah lah..kita semakin tua semakin tak handal....." Aku
"Biarlah bebudak hingusan yang baru nak mengenal trek main.." Sambung ku lagi
"Kali ni lain begini ceritanya.." American Dengan panjang lebah dia menceritakan pada
aku... aku meng                   iyakan sahaja ketika tu..
 "Aku dah lama tak main la...." Aku
"Ala... ko ni..aku dah beritahu ramin semalam..dia nak join... Nash pun sama.." American
"Ha.......!!!!! dia orang setuju ke..?" Tanyaku agak pelik Setahu aku mereka tu semua pun sama juga seperti aku...kerja balik- balik kerja...kalau ada lepak pun sekejap=kejap je.... tu pun lepas solat Isyak..baru nampak batang hidung masing-masing..cukuplah dengan kehadiran walaupun seketika di tempat lepak..almaklumlah esok nak kerja.

 "Kurang-kurang aku kena buat latihan seminggu.." Aku "Alah ko main kat jalan kampung je la..tak yah turun trek....!!! " American

"Hisssssssssssssssshhhhh........ banyak la ko punya jalan..." Marah ku
"Aku tak de duit la..." Aku
"Soal duit ko tak yah risau....ko hanya perlu kata ok je... semuanya aku uruskan" American ..   American pulang dengan gembira dari rumah ku...aku termenung sambil memikirkan tentang Abang Lan..Aku mula merancang.. Abang Lan - Pihak Lawan- aku..


Aku berjumpa dengan abang Lan...aku cerita seperti apa yang American beritahu aku pada aAbang Lan.. Abang Lan tersenyum...

 "OK tak de masalah... Otai lama beraksi kembali " Abang lan
"Mana de.....merepek aje la bang Lan ni..." Aku

 Aku menuju ke rumah tempat pihak lawan yang di ceritakan oleh American... Aku mengenalinya semasa kami hadiri kursus dan teknik keselamatan di litar lumpa suatu masa dulu.. Almaklumlah aku jenis yang peramah.. Kudin menyimpan impian untuk menjadi seorang pelumba motorsikal..tetapi terpaksa menyimpan hasratnya kerana terlibat dalam kemalangan yang teruk di jalan raya ( bukan di trek).. aku pernah sekali melawat dia semasa di hospital klang..begitu juga di rumahnya..

Semasa di trek aku dan beberapa teman lain sering bermain..dan kami akan memperbaiki tunggangan kami dari semasa ke semasa...hanya member yang di litar sahaja tahu kelemahan masing-masing.. Kudin sering tumpas di tangan kami..... Suatu hari aku perasan yang dia macam dah tak de semangat untuk main lagi...aku memujuknya,,dan mengajar sedikir skill berani mati di trek..

 "Kat dalam litar ni kita selamat..ko kena hati kering sikit...tumpukan fikiran pada jalan hadapan...pemanduan dan jentera ko....." Aku 
' Soal kalah menang buang jauh-jauh.." Aku cuba memotovasikan Kudin... 

 Sebulan aku ajar dia...apa yang aku tahu..aku pun di ajar oleh Abang Lan..Kudin dah berjaya menguasi trek..kalau bab duit...Kudin tak de masalah...jadi semakin kerap dia berlatih semakin tajam skil yang kuberikan padanya.... Kudin berjaya menduduki tempat pertama...cubaan masa juga amat bagus...beza dengan aku 2 3 saat je.. Kudin amat gembira..tu punca aku kenal kudin..

 'Assalamualaikum...' Aku
"Waalaikum salam " Suara Wanita sambil mendukung anak kecil
"Kudin ada " Aku.. Tanpa bersuara aku terdengar dia memanggil seseorang...
 "La.......................ko rupanya...masuk masuk masuk..!!!!!" Kudin
"Lama tak dengar khabar.." Kudin.. Aku bersalaman dengan kudin..dia memelukku erat..aku agak pelik..

18 comments:

Anum said...

salam
suka ceta2 dari blog nie

Nor Zilla Sensei said...

tuan blog ni racing lg x? huhu

syiela said...

tak sabar nak tau kisah kudin selanjutnya..

Anonymous said...

wah masih meracing lagi ke skang ni

Ikhwan Suhaimi said...

HUyohhhh... Mat Motor rupenye :D

ending entry... haruss suspen haha

wantie said...

Apa rasa ek jadi racer? eee... kalau akak le takut sangat.

apa masalah kudin tu ek? nak tau gak

Kakzakie Purvit said...

Sopo wedok seng teko nemui Kudin? Saspen tenan ki..

Jna marcello said...

wahhhhhhhhhhhh~ jgn sangka air yg tenang xde buaya hehehe CANTIK moto tu ;))

mama ju said...

Salam sejahtera,

..bila sambunglah, suspenlah

Momo said...

jum racing..hahaha.. ape sambungannya??

eita said...

ita pun suke jugak merempit...hoohohoh

ada sambungan lagi ke?

Pykaa Pdott said...

best ke meracing nie eh ? bersambung ke nie ? kena tggu next entry dia plak la mcm nie . hehe :)

azieazah said...

Kalu kurangkan sikit yang dot dot.......... tu, senang sikit nak baca.

Chic Na said...

bila last racing?

cik na sihat2 je. harap TA pun sama. ;)

zack mus said...

nanti kasi race satu kali bro , tak tua lagi

caliph shuriken said...

ada sipi2 mcm citer hong kong.. seorg racer yg terpaksa bersara awal ^^

insan_marhaen said...

ooooooo...merempit yeeee... heheeee

Unknown said...

ehem2