Dah empat tahun tak.... | Tirana Aduka
Custom Search

Friday, August 1, 2014

Dah empat tahun tak....

Sudah masuk tahun ke empat aku (TiranaAduka ) tak masak-memasak di hari lebaran yang indah ini

Kodek-mengodek
Nak masak masak merah....
lama sangat tak masak...
Biasalah kat kampung...
bergotong royong bersama kesemua adik beradik Yang DICINTAI...
Aduhai dalam duka ada sedikit keseronokkan Untuk di kongsikan bersama Bonda TA
Resepi yang bonda perturunkan pada aku aku gunakan
untuk menyiapkan juadah di hari lebaran ini



Pada Kebiasaannya aku akan membuat LONTONG
orang jawalah katakan....
Panjang-panjang LONTONG yang aku buat...hehhehehehe
Tetapi tahun ni tak sempat atas kesuntukkan masa...
Alkisahnya aku tak nak beraya
Alhamdulillah pada Hari sabtu minggu lepas Bonda dah boleh keluar dari wad Hospital....
Aku bercerita pada bonda yang aku akan beraya dan masak-masak
Bagi memetriahkan suasana Hari Aidilfitri ini
Bonda hanya tersenyum


Nasi impit yang di buat sendiri oleh CINTA tirana aduka
29 bungkus keseluruhannya...
Alhamdulillah jadi semua....
1 je meletup...


2014...pastinya sebuah memori yang indah  
dalam sejarah aku...
Syukur pada MU...
amin  amin