Bersyukur #3Bersambung | Tirana Aduka
Custom Search

Wednesday, February 4, 2015

Bersyukur #3Bersambung

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Syukur...syukur aku pada Limpah Rahmat Yang Maha Esa..dapat bernafas dan menghirup udara di setiap hari di kala aku terjaga dari tidur...alhamdulillah..

Aku MUdah lupa dan alpa dan Leka.... itulah sifat manusia biasa yang sentiasa alpa di kala di uji..kadang aku tidak sedar.. betapa beruntungnya aku dalam kehidupan ini, Ya Allah ampunilah dosa ku....ampunilah dosa-dosa ku amin..

Usah memandang jauh...usah menilai orang ...Diriku ini diri sendiri...Apa  lagi yang kurang...apa lagi yang masih diperlukan...

BERMUHASABAH aku tentang diri aku TiranaADuka 


KESIHATAN
Itulah nikmat yang amat-amat perlu aku syukuri...punya duit yang amat banyak dan mewah...tetapi aku sakit,tiada erti duit tu..dalam menempuh hari-hari yang berlalu dengan penyakit yang ada..KESIHATAN yang di buru..Nilai untuk Kesihatan tidak dapat di beli dan kenikmatan kehidupan tentunya bermuram durja.
Bersyukur Aku di kurniakan Nikmat Kesihatan...amin...

AKU...
Kasih  Sayang...
Seorang isteri yang setia, sangggup berada di kala aku susah senang, sakit pening ku...makan minum ku..keperluan dalam segala aspek kehidupan , segalanya dapat alhamdulillah berdassarkan apa yang ada
Usahlah aku mengada untuk aku mengapai bintang yang jauh, atau usahlah aku mengada untuk mencari kebahgian yang belum pasti... Istana yang terbina bersama Isteri ku yang amat kucintai...harus kubajai dan harusku siram dengan penuh kerajinan dengan belaian kasih sayangku
Bersyukur Aku Atas Jodoh yang Tertulis Di LUHmahfus..amin


AKU
Duit
Bagaimana untuk berasa cukup dengan duit yang kita ada, adakah dengan mengunung duit di bank...dapat tenang hati kita adakah dengan banyaknya simpanan dan eset-eset harta yang dimiliki..tepuk dada Iman...
BERSYUKUR dengan setiap duit yang kita perolehi...nescaya cukup dan dalam kecukupan yang kita kecapi ...itulah berkat dalam kehidupan.
Bersyukur Aku Atas Duit yang aku ada...amin

Adik Beradik
Seronoknya punya ramai adik beradik...Alhamdulillah , Rasa meriah bila bertemu..mengamatkan keadaan adalah tingkah laku anak-anak buah..Bila kami di masa kecil memang meriah, bergaduh bermasam muka, bermain semua bersama, kini semuanya sudah dewasa dan matang dalam kehidupan,
Ada yang mewah dan ada yang sederhana..alhamdulillah syukur aku, Tapi status tidak mengenal saudara sepusat..
Itu yang aku perlu bersyukur, tiada memandang darjat atau kedudukan, bertegang urat itu lumrah sebab masing-masing punya pendapat yang berbeza....dan itulah yang  mematangkan kami semua..Tak simpan di hati  habis semuanya diluahkan selesai berbicara ,tak kira siapa menang keakraban muncul kembali..syukur aku



Bersambung......bonda nak makan......lari.....


4 comments:

Kakzakie Purvit said...

Bila ada rasa syukur di dalam diri walau apapun juga yg dtg menjengah dlm diri pasti dpt diatasi dgn kematangan dan hasilnya indah akhirnya..

Kakzakie Purvit said...
This comment has been removed by the author.
Sham said...

Salam pkenalan bro...

Syukur...syukur...syukur...dapat bnafas ni pun 1 nikmat yg xterhingga kan...

Folow sini terus #504...

OKje said...

Kalau namanya manusia TA, kalau boleh memang kita nak senang sepanjang masa, sapalah yang nak susah.

Tp didiklah hati kita untuk cukup dnegan apa yg kita miliki, apa yg ada didepan mata kita...Insyaallah kita akan tenang dan syukur. Ni nasihat utk OKje jugak ni tau...hihi