KELENGER | Tirana Aduka
Custom Search

Monday, March 18, 2013

KELENGER



KELENGER perkataan dalam bahasa jawa yang membawa erti ;

Contoh Ayat 1
Aku jarang bersenam selama dua minggu sejak kebelakangan ini, suatu pagi aku inggin berlari pecut 100 meter di halaman ku..aku berlari dengan perlahan terlebih dahulu kemudian aku memecut, rasanya lebih 100 meter aku berlari. aku keletihan lalu terduduk dan tercungap-cunggap..

Situasi dia atas menunjukkan AKU dalam keadaan KELENGER

Contoh Ayat 2
Ali dan Abu terbabit dalam satu pergaduhan, tumbukkan padu Ali membuatkan Abu jatuh terduduk dan terdiam seketika.

Situasi Abu di panggil KELENGER

Contoh Ayat 3
Salbiah melayan suaminya pada hari itu hingga KELENGER . Lama tak berjumpa akibat PJJ selama 4 bulan

TiranaAduka

8 comments:

che mid said...

Contoh terakhir buat che mid tersenyum sumbing ha ha

Ratu Hatiku said...

Salam Isnin TA :D

JR said...

Salbiah yg "kelenger" atau suaminya yg "kelenger"? Supaya berbaik sangka agaknya kedua2 yg "kelenger" ye tak...?

Unknown said...

sampai ada 3 makna....

Aziela said...

Err...ok. Faham..faham...hihihi

Staff Administrator said...

hehe...saya menyimak aja ya mas :)

Unknown said...

dua pengertian yg berbeza.....

Anonymous said...

apa kaitan keletihan dgn gmbr hati yg terbelah tu..?keychain tu cantik...