Sebesar Biji Sawi | Tirana Aduka
Custom Search

Friday, September 20, 2013

Sebesar Biji Sawi

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Pagi jumaat yang damai .....aku tak tahu di mana harus aku mulai....
Melihatkan wajah sayu bonda di pagi jumaat yang indah dan damai ini...aku terasa sayu dan hiba menatap wajahnya...hanya senyuman yang dapat aku berikan dan kata-kata semangat yang tak pernah lekang di bibir ini...oh bonda ku.....maafkan anakanda andai ada kata-kata yang terkeluar menyentuh jiwa bonda...maafkan aku bonda..


4 tahun lepas ......aku gadaikan tanah  yang ku miliki demi untuk menyara perubatan bonda...syukur alhamdulillah..berjaya di jual dengan nilai yang agak tinggi.....
Betulk kata pepatah... "Bukit di cangkul akan rata jua "...itulah yang terjadi pada ku....mengapa tidak gunung yang di cangkul.......?....aku hanya ada bukit...tak sampai gunung lagi ( gurau je..)
Bukan aku membuat keputusan membuta tuli dengan menjual tanah aku bagi tujuan bonda....
Aku terpaksa berbincang dengan orang tercinta ( isteriku) demi memenuhi hasrat dan niat ku itu..alhamdulillah....positif hasilnya....
Oh cintaku....moga Allah membalas segala keikhlasan hati mu itu...

Bagi aku.....Selain kedua oarang tua...isteri dan anak - anak aku...tak lupa jua dunia motorsikalku....
Itu sahaja bagi ku ....Dengan niat utama menjadi seorang insan  dan sebagai HAMBA NYA....
Aku ingin berbakti pada bondaku ini...
Mungkin coretan ini akan di baca 10  atau 20 tahun lagi oleh anak-anak aku....
atau mereka yang mengenali aku di luar sana...




Kalau nak di kira.....pengorbanan sebesar biji sawi tak ternilai dan tak terbalas oleh ku....
Kasih sayang yang bonda berikan pada aku sewaktu aku kecil hingga kini....
penat ....mengantuk sakit demam bonda  di kala  membesarkan aku...belum dapat aku balas.....
Walau senilai Biji Sawi....
Ya ALLAH...kuatkan semangat aku....
amin...

Tak lupa juga...buat adik - beradik aku yang banyak membantu...terima kasih....i love you all...
semakin lama semakin matang pemikiran dan hati-hati mu semakin tulus.....
aku sayu dengan perubahan kalian...


4 comments:

che mid said...

Subhanallah.. teruskan perjuangan ya sahabat. PASTI.. tidak sia sia

Anum said...

tabahkan diri

Anonymous said...

In sya Allah..tak rugi meruntuh bukit utk bonda...in sya Allah pahala sebesar gunung menanti tirana dan cinta hati tirana...

☾SHiemaCMa786☾ said...

Salam TA..

Bertuah bonda punya anak yg rajin berbakti terhadapnya..
tahniah TA..
Sentiasa kuatkan semangat,demi insan2 tersayang..