Belajar Dan Terus Belajar | Tirana Aduka
Custom Search

Sunday, January 19, 2014

Belajar Dan Terus Belajar

Aku bukanlah seorang pomen@formen yang bertauliah dalam membuat motorsikal atau mendapat pendidikan  secara formal tentang enjin dan penyelenggaraannya.....apatah lagi motorsikal yang sudah separuh abad lamanya...lebih lama  atau lebih tua dari umur ku.....  berbekalkan semangat yang tinggi dan kesabaran yang dalam aku gagahi jua..
Semuanya atas minat yang mendalam.... sedikit demi sedikit ilmu  yang ku timba dari segi teori dan praktikal dari kalangan sahabat formen atau rakan-rakan yang berkecimpung dalam arena permotoran ini...

Malu aku tolak tepi dan berketrampilan yang sederhana  adalah status aku...
Kata pepatah  " sehari selembar benang lama kelamaan menjadi kain " mudah di katakan tapi lama nak jadi kain...bila dah jadi kain kena hantar pada si tukang jahit dan di ukur pada badan kita...di jahit barulah boleh di pakai kain tersebut...tak gitu...

Begitulah aku...belajar dari kesilapan tentang motorsikal classik british dari pengalaman yang lepas dan masih lagi menimba ilmu dalam dunia permotoran  british classic ini.....

Aku masih mentah dan banyak lagi yang aku harus pelajari tentang motorsikal klassik british ini...

 * KEUTAMAAN pada Bonda dahulu kemudian...keluargaku dan barulah Dunia ku Motorsikal Classic British.........

7 comments:

JR said...

Entah bila ler agaknya saya nak miliki motorsikal klasik, walaupun sangat minat tapi Allah belum izinkan. Kalau satu masa nanti berjaya miliki, kalau rosak akan dihantar kpd AT, hehehe....

Blogs Of Hariyanto said...

motor klasik bisa menyusul, yang prioritas utama adalah bunda....semoga impiannya bisa terwujud.. keep happy blogging always...salam dari Makassar - Indonesia :-)

Anonymous said...

saya pun bukan pakar pasal enjin. tapi bila tengok ada motosikal (kadang2 kereta) klasik lalu,, ada rasa teruja. betapa cantik dan berseni orang zaman dulu punya hasil kerja...

KakNi said...

rajin belajar baru boleh berjaya.... ye tak?

Anonymous said...

di intenet tkde ke info tentang motor classic ni tirana,mesti ramai penggemar di seluruh dunia,maybe ada club ke...

Lori W said...

This is a great poost

Lori W said...

Lovelyy blog you have here