Dunia Klassik disuatu masa | Tirana Aduka
Custom Search

Monday, January 20, 2014

Dunia Klassik disuatu masa

belajar dan terus belajar


class plate tak ada... yang ada hanyalah rumah class tu pun tak lengkap...aku pergi  ke jalan ipoh kuala lumpur kedai  Ah Heng untuk mencari kekurangan pada class plate motorsikal Triumph T100 aku... setibanya aku di sana  Ah Heng sudah separuh abad melayan setiap pelangannya dengan senyuman yang manis... aku mengutarakan niatku padanya...3 jam dia mencari yang ada hanyalah nad ball untuk class dan dia meminta izin 3 hari untuk mencarinya di stor simpanannya....tempoh tiga hari yang di pinta cukup lama dan aku pun rela dengan permintaannya...ball bearing untuk tolak class plate...sekecil duit 5 sen dan yang paling mengejutkan aku adalah harganya...

RM 50... aku pun membayar...tanpa berkata apa..
Ya,,, mahal bagi aku dan biasa baginya..aku tak tawar-menawar kerana dia lebih arif tentang barang tersebut dan memang aku akui susah untuk mencarinya...bukan tak ada  di malaysia ni......ada tapi aku yang belum berjaya menjumpainya...


4 comments:

Anonymous said...

Kalau tak silap, bengkel ah heng ni memang top kat jalan ipoh sana.

Bunda_nora said...

assalam TA, bunda singgah pagi...

Anonymous said...

upah cari je tu..?hahaha begitu mahal..

Ainim Rashihah said...

apa bena tu TA?