ADA TERFIKIR JUGA - TiranaAduka | Tirana Aduka
Custom Search

Thursday, November 8, 2012

ADA TERFIKIR JUGA - TiranaAduka

Aku Mohon keAmpunan padamu Ya ALLAH


Hujan masih kedengaran di luar...dentuman guruh yang tak henti-henti.. aku hanya mampu berzikir di dalam hati ini...
Dengan berbaju t-shirt dan berkain pelekat ..Aku turun ke bawah rumah ku lihat Triumph ku.. tegak berdiri , kalau dalam bahasa jawa bawah rumah di panggil  'BAWAH KOLONG" ..aku naik kembali ke ruang tamu dan membelek buku yang usang..( Buku Panduan Membaiki Motorsikal Lama)


Kita hanya mampu merancang dan berusaha ke arah itu tetapi KETENTUANNYA ADALAH DI TANGAN ALLAH S.W.T..

Mak menghampiri kurusi dan duduk di sebelah ku..

'Bila....? "  Tanya Mak dengan nada bersahaja
Aku faham maksud  mak..aku hanya mampu tersenyum..
Mak jarang bertanyakan hal tersebut semenjak peristiwa hitam menimpa aku dulu.. kini setelah lama mungkin belasan tahun ..  barulah mak bertanyakan kembali tentang  perihal aku..

Aku cuba mengalihkan perhatian mak dengan bertanyakan perkhabaran adik-adik yang bersekolah..(IPTA)
aku kurang ambil berat tentang mereka ..serius aku katakan segala hal semuanya mak yang uruskan ..
AKU...!!!!!!!!!!! bagi duit je... alhamdulillah bertahun-tahun aku  menyara adik-adik ku.. kini semuanya bakal berakhir.. Taklah banyak aku bantu..abah pun turut membantu dalam soal membiyai persekolahan adik-adik aku..Aku tabik  pada abah..tanpa keluh kesah gigih bekerja demi masa depan anak-anaknya......sebab tulah mak tanya tentang masa depan aku.. takkan nak membujang sampai tua..

Pernah juga mak bergurau  dengan aku yang anak sipulan tu mak berkenan.. heheheh aku layan dengan senyuman pada mak.. Mungkin pada masa tu mak serius.. tapi aku buat-buat macam tak dengar je kata-kata mak.. hehehehe...
Mak bukan tak tahu  kenalan perempuanku.. semua mak tahu..  sebab aku ceritakan pada mak segala macam.. aku tak pandai simpan rahsia.. sebab aku ni jenis yang luah semua..( pada mak aku sahaja)
Mak pun tak kisah kalau pilih di kalangan rakan-rakan perempuanku..
Syukur aku pada Allah mempunyai seorang ibu yang memahami aku.. Aku Bertuah.. amin amin amin..

35 comments:

azeemazain said...

semoga bahagia sentiasa utk anda,..=)

follow u ya =)

Jna marcello said...

yupp dapat mak yg sgt memahami seronok..
Ape pun na doa yg terbaik utk awk ;)

Cik Ai said...

amin..
nmpk rapat sgt TA dgn mak TA kan..selalunya pompuan je yg rapat mcm ni..alhamdulillah :)

TiranaAduka said...

*zieyzain
Terima kasih sudi singgah dan follow saya.nantikan kedatangan saya diblog anda.

*jna marcello
Alhamdulillah.tu la...saya beruntung mempunyai seorang bonda yg baik dan amat memahami..amin

*cik aini
Terima kasih sis.ntahlah..mungkin saya ni jenis manja dgn mak kot..anak pompuan pun manja gak sis.tapi dia org study kt kampus. Tinggallah TA DAN mak abah kt umah.

Setipa komen akan tirana blas di blog masing2.tunggulah kedatangan tirana aduka di blog kalian Insya-allah.
Terima kasih semua.

nur anis said...

seronok bila ada seorang mak yang memahami..:)

Ruse Sulaiman said...

Askm. Salam Jumaat yang mulia.
Seronok bila org rapat dgn mak... lebih2 lg org lelaki. Alhamdulillah

Mrs Velentine said...

salam kak..nak order brooch ke...Ni no sya 016-8040362

s h a said...

Semoga cepat bertemu jodoh. Memang jarang jumpa anak lelaki yg rapat dengan mak. :)

wantie said...

suri terbaik dalam hidup kita adalah suri yang mendapat restu dari keluarga. Baru bahagia..

Nur farahiza said...

saya da folow awak ye :)

same la mak segalanye tempatn saya bercerite :)

mintak tolong follow blog aka saya =)
http://anissmahdi.blogspot.com/
THANKS :)

Anonymous said...

beruntunglah TA ye

Unknown said...

in sha Allah..terus berjuang utk mencari yg terbaik dgn restu keluarga..=)

Hermanbagus said...

Hadir disini sobat, semoga kesehatan juga kan selalu hadir menemani sobat, amin..

Myra Jay said...

Seorang Ibu yang memahami dan setia mendengar memang terbaiklah ;)
Jadi dengarlah cakap mak, ikutlah pilihan mak..heheee (jangan marah na) :D

kucing hitam said...

Best jugak ada mak yg memahami ni...=D

THE AUTHOR said...

Dah keluar tanda suruh kahwin..heheheh

Yaya said...

jalan2..raun2..terus sampai blog ni..slm ziarah...

Riezky-Doea | Share Your Knowlegde said...

Mantap postingannya

Comment Back Yah Mas

Tie HT said...

as salam

anak sedara akak rapat dgn mak dia walopon dia lelaki..sebab ibu ni lemah lembut

Unknown said...

orang sabah pun panggil bawah rumah tu bawah kolong.. hehehe..

Eka Ikhsanudin said...

sabar ya sobatku ... :)

sal ya said...

ibu yang sangat memahami anaknya.

Puan Kutu said...

untung ada mak yg boleh berkongsi segalanya..semoga dipermudahkan jodoh dan bahagia hendaknya..:)

Unknown said...

remy pulak nak tanya...bila ??? he3...insyaAllah...akan ada kebahgiaan utk mu....

Si Matatajam said...

Adik2 M yg dua org tu pun anak mak gak..mmg manja betoi depa ngan Mak..

insan_marhaen said...

Sangat rapat dengn ibu ye TA..

ReramaBiru said...

insyaAllah jodoh tue pasti ada..:)

mama aini said...

ehem bila lagi?..jgn lupa jemput mama nanti tau..teringin nak makan nasi minyak TA.. :)

amaniammar said...

Biar ms menentukannya.... kekuatan hti utk menerima insan lain...andai Jodoh itu milik kamu..pasti Allah beri kerna Dia sayang akn hambaNya...
kiranya ad insan yg mampu memberikan cinta kpd bro..lapangkan hati buatnya..mgkin kita tidak ditakdirkan memiliki insan yg kita cinta..sekurangnya kita bukakan hati kita kps insan yg mencintai kita..
Apepn sglanya masa...sy yakin DIA ad di depn mata..hnya JAUH dr hati...

amaniammar said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Nik said...

bagusnya. bertuah adik2 awak.
seronok dpt mak sporting kan :)

Unknown said...

diam diam lu blogging bro...napa tak inform wa.....?

Anonymous said...

bro.....lu memang maintain merendah dan low profil....erm..mmmmmg tak berubah...sib baik ada gambar lu.... wa cam ...lu memang lu.....
Geng Vespa jobot kirim salam..
Tak lupakan jasa bro tolog kitarong..masa susah.....

nanti nak sebarkan berita lu ada blog.....

TiranaAduka said...

*amaniammar
Betul tu setuju dengan apa yang bro coretkan...
Serius kata...
Alhamdulillah Allah Maha Kaya Lagi Maha Bijaksana...

Pengobatan Epilepsi Dengan Bahan Alami said...

thank you very helpful article. allow me to join to share health articles with your article hopefully useful.

Cara Mengobati Rematik
Cara Mengobati Penyakit Trigliserida Tinggi
Pengobatan Berbagai Macam Luka Sampai Tuntas