Kelilipen | Tirana Aduka
Custom Search

Wednesday, May 8, 2013

Kelilipen


KELILIPEN

Tau maknanya...bagi yang paham akan tersenyum dengan bunyinya..tapi bagi yang mengalami..pedih dan adakalanya sakit merasainya..

Kelilipen -mata masuk habuk
Ketap-ketip - Berkedip-kedip

KELILIPEN
Mata masuk habuk di panggil KELILIPEN dalam bahasa Jawa..menarik bukan dan agak unik bunyinya..

22 comments:

Aziela said...

Hahahah...betul2... Tapi arwah atok dah selalu guna kelilipen nie, jadi tak rasa pelik dah.

izan mama mia said...

mataku kelilipen lorr..hihih

Miz Tia said...

hai TA... oke terima kasih sebelumnya buat hadiah heheheh :D
terima kasih banget.. jauh jauh dari seberang ngirim sampe ke jawa :) ..semoga sukses selalu ya, dan nuffnang juga lncar..
tidak apa apa TA, disini MizTia menunngu dengan tenang :D memaklumi okeh :)

mampir sini kelilipen pensil hohoho .. kidding ya.

wantie said...

unik bunyinya . seakan akan " kalelipit". sejenis binatang yang seakan akan kalajengking. badannya berwana koko dan bersaiz kecil.

sejak kecik dok panggil binatang tu kalelipit je. tak tau la kat tempat lain panggil apa.

Daddy Ziyyad said...

Oooo..ok..ok..TQ TA berkongsi...senang la kot kot ada patient keturunan jawa yg dtg jumpa saya komplen mereka "kelilipen"..:P

Kesuma Angsana said...

hehehe pernah dgr org2 jawa sebut !

♥Vpie◥♀◤MahaDhifa♥ said...

.. serba bahasa jawa ya disini?!? he..86x ..

lizz said...

1st time dengo kelilipen...kelipan tau la...hehe

Azie Namico said...

confirm azie tak tau...jawo lah katakan...kelip2 sure tau...weee

Hanif Idrus said...

dah lama cikgu tak mengajar bahasa jawa...
Ketap-ketip saya nak menyebut kelilipen...hehehhe

Jay Ar said...

Ingat kelas Bahasa Jawa dah bubar...ada lagi rupanya. Kelas dailek Utara saya dah lama tak muncul, kering idea...kalau ada idea nanti sambung balik.

Nota: Terima kasih TA atas hadiah perfume dan gelas yg saya terima petang tadi. Ia hadiah terindah utk saya. Tapi maafkan Pos Malaysia yg kurang berhati2 menyebabkan cawan itu pecah dlm bungkusannya...

Saiful Anas said...

kelilipen apa mas?

watu?

Kunjungan Malam Sobat...

boni kacak said...

mata masuk habuk ye?? hehehe

cik yaya said...

wah..ilmu baru ni

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam TA..
Sihat ari ni?
cma ingatkan tadi kelip pen..
rupanya kelilipen.. jauh maksudnya dlm BM..

Mata saya kelilipen dek kerana mmbuang sawang di syiling.
err... betul ke ayat tu? :p

aizu's life said...

unik je bahasa dia.. sebut agak payah, tp maksud simple je.. hihi

Niken Kusumowardhani said...

Kalau kelilipen, mata ditiup biar hilang.

nini said...

tak pandai cakap jawa..hehe

eita said...

oooo....payah jugak nak sebut...

ANNA MARIANA said...

salam..
tergeliat lidah nak menyebutnya tapi maksudnya
simple sangat..
hihihihi

Tujuh Dua said...

jangan di kucek, bahaya mengucek mata kelilipen bisa merusak retina

kharis alimoerdhoni arief said...

maksudnya hosting percuma gmana?? berapa Giga? #gratis 100%