KISAH CINTA KU | Tirana Aduka
Custom Search

Wednesday, May 8, 2013

KISAH CINTA KU

Kisah CintaKu-TiranaAduka
Kisah CintaKu

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...amin...

Hasrat Cintaku ( isteriku) dah lama sebenarnya untuk membawa bundanya makan malam di hujung jalan kampungnya...kalau nak kata dari segi tempat makan yang mewah    tak juga...sederhana sahaja..sea food, kedai makan tom yam.. dah hampir 4 bulan dalam perkiraan aku...ada sahaja halangan  ..mungkin belum di izikannya oleh Yang Maha Esa..


Bukan nak makan besar  atau nak menyambut sesuatu perkara..cuma hajatnya untuk makan di luar bersama bundanya telah tertunda dari sebulan ke sebulan...aku hanya mampu memberikan semangat dan suntikkan agar bersabar dan terus bersabar....
Kalau dia tak tahan sangat aku leh je henjut sekarang...... bukan masalah duit.... hanya masa dan KeIZINAN dariNYA ....

Akhirnya malam tu  sabtu malam minggu di IZIKAN oleh ALLAH s.w.t amin....syukur aku... tercapai jua hasratnya...aku gembira...buat cintaku..

Saat menunggu makanan siap di masak memang suatu perkara yang biasa walau di mana jua kita , tapi yang menarik pada hari itu....kami semua di serang oleh gigitan nyamuk tiruk yang begitu pedih gigitannya..aku lihat nyamuk tu kalau menggigit sampai menonggeng...memang pedih ku rasa..


pap pup pap pup....pukulan dari cintaku pada kaki peha.. tangan dan mukanya...begitu juga hero ku ...
memang banyak nyamuk di tempat tu..aku dah biasa tak heran sebab aku memang orang kampung dan nyamuk pun tak sudi nak gigit aku ( agaknya la)

Alternatifku aku bakar tisu dua helai aku letakkan di bawah meja....mujur dapat kurang sedikit serangan nyamuk pada kami...

Tiada untuk makan yang istimewa ...hanya sup ekor, sup sayur, telur dadar, kailan ikan masin dan sambal belacan.. cukup mengembirakan walaupun serangan nyamuk pada kami ketika itu...jelas wajah kecerian pada wajah mak mertua ku....begitu juga cintaku....alhamdulillah..

7 comments:

Aziela said...

Alhamdulillah.... Kebahagiaan dan kegembiraan itulah yang utama. Jaga2 dengan denggi pula yer...

P/S: Ada kedai makan di Kuantan yang Sis dan hubby suka dengan kualiti makanannya, tapi banyak sangat nyamuk. So, kami bawa lingkaran ubat nyamuk dan pasang sendiri bawah meja setiap kali nak makan di kedai tu. Bosnya senyum saja.

Unknown said...

alahai nyamuk !azie singgah sini TA...weeee

Unknown said...

kalau macam tu tuan kedai tu kena buat sesuatu untuk keselesaan pelanggan

☾SHiemaCMa786☾ said...

Salam TA..
huhu.. kurang feel rasanya bila nyamuk datang menyerang..mesti nyamuk jntan tu..sbb tak berkenan kat TA.. hehe..

wanita ni mmg sifatnya begitu..
suka mkn & mkn beramai2..lebih2 lg dgn bunda..

Alhamdulillah..tertunai jg :)

Annamariana1989 said...

salam..
tersentuh anna baca entri ni..
tambah2 lagi dengan cinta abg ta..
beliau adalah anak yang sangat myygi ibu beliau..
walaupon hanya makan2 biasa tapi bagi Anna sangat terharu..
kim salam ye kat isteri abg Ta.. :)

Nisah Idham said...

Salam TA..
lame tak menyinggah, gara2 bercuti. (^_~)

makan bersama tidak semestinya mewah dan hebat. biar yg sederhana. asalkan gembira. Syukur itu penting, biasa atau hebat itu semua rezeki dr Allah swt..

Unknown said...

wah nyamuk ni time org nak makan dia pon nak makan juga tu...hehe