UKM BANGI | Tirana Aduka
Custom Search

Tuesday, December 18, 2012

UKM BANGI

Kicauan burung di pagi ini memeriahkan lagi suasana...Aku duduk di anjung sambil memerhatikan alam ini deruan angin sepoi-sepoi membuatkan aku ngantuk pula....huhuhuhuhu....
Aku teringat pada seorang sahabat aku Izan...... eh berkhayal pulak aku tentang dia....
Segera aku menukar kain pelekat ku pada Jean LEVI aku......T-shirt putih dan berkasut lalu aku menunggang motorku terus ke Bangi......

Dalam perjalanan aku terfikir ...mungkin dia sedang ada kuliah....Sampai di pintu masuk UKM aku ke pondok pengawal.......Menjelaskan hajat aku..untuk bertemu sahabat lama......Aku di curigai....oleh pengawal yang bertugas....
Tak pe..aku maklum dengan imej penampilan aku.......aku letakkan I.C dan Lesen ku di pondok pengawal...baru dapat masuk..huhuhuhu....


Alamak....fakulti mana dia berada...aduh................agak kebinggungan aku ketika itu...dengan perlahan aku meronda satu UKM tu slow-slow.......aku berehat seketika di cafetiria.....

Aku jadi perhatian di sana....mungkin penampilan aku .....yang agak rock....tapi rambut aku tak menggerbang.....aku ikat di belakang rapi.....

Aku di tegur oleh seseorang yang tidak ku kenali....

'Assalamualaikum ....Encik cari Siapa...?'
'Waalaikumsalam....." Jawab ku sambil menoleh ke kanan....
"Saya Cari Izan...dia belajar kat sini......' Jelas ku
Rauit wajahnya berkerut seketika.........sambil tersenyum manis...dia berkata
"Kat sini ada ramai cik yang bernama Izan....."
"Erm..............jap saya cuba ingat....' Kataku...
" Oh ya...nama saya Noorizan....." Ramahnya....
'Aik..!!!! Izan juga..." Aku pelik..
"Tu la yang saya katakan tadi.....ramai kat sini nama Izan.."  katanya...
'Saya baru abis kelas......." suarannya
'Oh......eh..!!...jemput la minum......saya belanja...nak minum apa saya ambikkan....' pelawa aku
' Terima kasih......saya baru lepas sarapan dan minum ....kat hujung sana tadi....saya perhatikan cik lama duduk kat sini..." Terangnya lagi...

'TuuuuuuUUUUUUUUU...... meja yang hujung tu kawan-kawan sekelas saya...' sambil melambai pada kawan-kawannya yang duduk di meja belakangku......selang 6 7 meja jaraknya....

Empat orang sahabat mereka tersenyum sambil melambaikan tangan mereka ke arah aku dan Izan...
aku berasa malu seketika......
Mereka berlima semuanya...ada yang berkacamata dan ada yang tidak.....gadis gadis cimel bagi ku...aku anggap sama seperti adik perempuanku...cuma mereka ni agak berani sikit......bagi aku la...

Dengan tiba-tiba.....mereka memenuhi ruang tempat duduk kami berdua....
Mereka memperkenalkan diri masing-masing pada ku....
Aku jadi merah padam....ntah mengapa aku tetiba rasa seram....bukan takut...cuma segan ...aku di kelilingi oleh gadis comel dan cantik......aku ni siapa..? dalam hati ku....

"Boleh saya panggil Encik nie abang..?' salah sorang bertanya...
maaf aku tak ingat nama-nama mereka tu semua di kala aku menulis kisah ini......maafkan TA...

'Encik nampak muda berapa umur abang..?' Tanya salah seorang yang berkacamata
Dalam hati ku...pandainya mereka nak interbiu aku........halus soalannya

"Saya dah tua dah..........baru 27 tahun...' Jawabku
"Bang kita orang nak buat paper...abang boleh bantu tak.....? tanya mereka...
'Nak tolong macam mana..? saya nie bukan gaduan........." Jelasku.....
' Senang aje bang......tak susah......kita orang nak jadikan abang ni model kami....boleh..?' katanya
'Itu pun kalau abang tak keberatan.......' katanya..
"Alamak kene berbogel lah saya nanti...' Suaraku
'Taklah sampai kesitu....." salah sorang berkata...
'Kita orang nak buat kisah kehidupan tentang abang ni....latar belakang abang...gambar abang....'Jelas mereka...

aku terdiam seketika......sambil berfikir....

"OOOooooooooooooooooooooooooo begitu.." suara panjangku
'Saya dapat bayaran tak..?' Soalku
'Ha.....bayaran.!!!!!' Salah sorang terkejut...
'Mana ada bayaran bang.......' meraka menjawab..
'Bunyinya seronok jugak tu...tapi apa yang best tentang saya...saya biasa-biasa aje..' Terangku

'Pasal biasa la yang kita orang minat nak buat cerita tentang abang....!!!!" Pujuk mereka..
" korang ni memang bijak la...'Jelas ku...
"Tapi ada syarat...." sambungku ...
"Ha.................bersyarat la pulak...." templak salah sorang....
Dikalangan mereka ada yang  agak bengis sedikit.....aku  suka melihat wajahnya.....
Walaupun suaranya kasar dan bengis..tapi senyuman tetap ada di wajahnya...







'






6 comments:

Unknown said...

wahhh drama bersambung nih ! :D kehkehkeh.. btw, nanti TA pergi UKM BANGI makan lah MEE TARIK tau ! mee tarik tu actually from likmkokwing, campus sue, tp dia dah nak berpindah kat ukm bangi.. mmg sedap sgt mee tarik dia.. TA jgn tak makan tau ! >.<

Unknown said...

macam menarik jer tawaran tu bro.... bila nak sambung nie?

fifie said...

Menarik. Apa jadi? Dapat ke tak jadi model. hehe

intanfirdaus247 said...

macam best je..sambung sambung

Aziela said...

Macam ada hati yang dah terpaut jer nie...

Anonymous said...

Amboi.Haha.