SATAY KAJANG | Tirana Aduka
Custom Search

Thursday, August 16, 2012

SATAY KAJANG

   Lokasi - Lepak Universiti Kebangsaan Malaysia  UKM Bangi Selangor Darul Ehsan, Malaysia ...
Bukan dalam kampusnya........ada kawan yang tinggal dalam tu.......tu la bahana kalau kita ada motorsikal nie asik nak berjalan aje...kali nie bukan hujung minggu tapi hari biasa......selepas waktu aku bekerja....
nak kat  letih tak juga......jalan-jalan punya pasal....tak de masalah...walaupun aku malas nak keluar kadang kala letih sebenarnya...ada yang memujuk......kalau tak

   Ramin.....American..kalau aku tak makan saman dengan mereka berdua...Nash pulak pujuk..sanggup mereka tunggu di beranda rumah semata-mata menunggu aku mandi dan solat...mereka awal-awal dah ready.......ala tak susah nak pujuk aku,,,kalau setakad isi minyak penuh aku tak heran...... kalau nak belanja makan.....erm......baik aku rehat je kat umah......tapi kalau dia ajak tengok motor yang seagkatan aku tu...........yang aku lemah.....
join geng-geng motor lain......tang tu aku kalah.....



Universiti Kebangsaan Malaysia UKM Bangi dah dekat dengan satay kajang la tu......bukan apa....di sana ramai sahabat aku dan Ramin yang menuntut .............lelaki dan perempuan..alang-alang dah sampai sana.....satay kajang la dulu di cari....minggu lepas.....ada seorang sahabat lamaku mengutus surat ingin bertemu dengan ku dan rakan-rakan yang  lain.....Kali  nie...member-member aku tak payah nak susah-susah pujuk,,,,aku buat pengumuman sekali je
pada Ramin dia sebarkan kat member lain.......

Lepas solat Isyak aku gerak.....tak ramai dalam 6 biji je yang pergi.....Izan...merupakan sahabat lamaaku di sekolah menengah....punca aku kawan dengan dia .......amat mudah..
Dia seorang Pengawas di sekolah.....Aku pula seorang yang suka melanggar disiplin...jadi...dia akan menulis nama aku pada setiap kesalahan...dan membentangannya didepan cikgu disiplin sekolah tiap-tiap hari jumaat..(Tiap-tiap hari jumaat cuba bayangkan.....)......aku pun terima hukuman..( aku dah tak heran dengan hukuman..)

Dia nie  tak pernah jemu..nak serang aku je.......serius pulak tu...senyum pun susah....memeng terkenal garangnya dan begisnya pada sahabatku.......garang sangatlah..huhuhuhu...bagi dialah.....Dia jarang senyum kat aku......aku suka tengok..dia nie....sopan santun dan baik hati....Aku...........................Tak pernah melawan bila aku bersama Izan..aku suka tengok cara dia marah aku...kekadang tu sampai tergagap-gagap nak menyusun kata....Aku tau aku melanggar peraturan sekolah dan aku akuiitu dalam hatiku.....Seperti yang pernah ku ceritakan sebelum ini .....aku bukan sengaja hendak melanggar peraturan sekolah.....Kisah ku  Disekolah Menengah  kadang aku keletihan di sekolah..ceritanya disini bukan aku sengaja......

Bayangkanlah................................ kalau dah berjalan selama 2 tahun........aku dah macam pasangan  rumi dan julie di sekolah tu......tapi berbeza ceritanya dengan aku......huhuhuhuhu....pernah sekali tu aku tak datang sekolah selama seminggu...sibuk dia bertanyakan tentang aku pada cikgu disiplin sekolah..rakan sekelas ku habis disoal siasat.....begitu juga dengan Ramin,Nash, dan lain-lain...Aku tahu cerita ini pun sebab cikgu disiplin yang ceritakan padaku.....hahahahhahahahhahahhahah walaupun cikgu disiplin tu garang...tapi masuk tahun ke tiga aku dah NGAM dah dengan cikgu disiplin......huhuhuhuhu..kamcing beb......nanti aku ceritakan...

Undang-undang sekolah ...kalau  aku bersalah tetap salah ..aku terima hukuman.....itu aku akui dan aku tak heran kalau Cikgu disiplin menjalankan tugasnya...tapi selepas itu....aku dah macam member dengan cikgu disiplin sekolah aku...dan aku jenis yang tak suka mengambil kesempatan ...tu yang cikgu disiplin sayang sangat kat aku....

"Ko rindu kat aku erk....?'Tanyaku...
'Gila la ....ko nie......' balas Izan
'Kita kan sekolah lagi..ko sedarla diri ko tu sikit...."Teragnya padaku...
'Ko carilah mangsa lain.....kenapaku je...?ko tak kesian kat aku ke...? Suaraku.. sedih pada Izan.
'Aku kalau tak tulis nama ko...tak serang ko....tak jumpa ko aku rasa macam tak sempurna hari ni...!!!'
katanya
'Tu maknanya ko suka aku..!!!.' Jelasku ...geram jugak kadang kala dengan si Izan ni....asik nak pekena aku je.......
'Gila..!!!!!!!!' nanti tengahari jumpa cikgu disiplin....sebelum balik' Tegasnya
'Baik sayang.....'    aku bergurau padanya
'Gila...................................................!!!!!!;.' Marahnya lagi padaku

Sedikit dialog aku di sekolah menengah sewaktu aku bersama Izan.....sampai sekarang masih teringat....tersengih aku dikala menulis coretan ini.....ekkekekekkeke.....

KuLihat sekumpulan gadis berpurdah menuju ke meja makan ku.......
Rupanya Izan dan kawan-kawannya....huhuhuhuhuhu..semakin ayu....kulihat.......
Uiks....Geram pun ada...

'Assalamualaikumwbth..."Tegurnya...
'Walaikum Salam..."Balas kami semua serentak........

Pertemua aku dan Izan...serta sahabat-sahabat lama...memang seronok.......bayangkan...setelah lama terputus kini bertemu semula.......masing-masing menceritakan kisah silam.....
Penampilan aku yang ROCK...mengejutkan sahabat IZAN...tak sangka aku boleh membidas kata-kata sahabat Izan dalam bab agama....tersipu-sipu dia malu......aku tak keluarkan surah-surah...cuma pengalaman dan panduan serta pengetahuan semasa aku mengaji yang ku gunakan....Izan hanya mampu senyum....dia dah sedia maklum tentang aku...
masa di sekolah menengah dulu..aku sama-sama dengannya ambil gambar untuk majalah sekolah...sama-sama naik pentas ambil hadiah ....aku suka senyum kat dia...(aku suka sakat dia sebenarnya)
5 mata pelajaran aku pegang....4 tahun berturut-turut......5 je tak banyak.....Salah satu subjek..Agama Islam....Alhamdulillah.....berguna juga untuk bekalan aku hidup ini...
Penampilan ku dan rakan-rakanku....di meja satay kajang banyak membawa memori yang indah..

'Bila ko nak potong rambut...' Izan mencelah sambil mengambil sebatang satay kajang
"Tunggu ko masuk meminang aku....' Jelas ku selamba....
'Ko nie tak berubah...suka usik aku....." kata Izan sambil mencubit tangan ku..
"Adoooooooooooi...terbatal air wuduk aku...' Perli aku pada Izan
'Hahahahhahahaha   nantilah di suatu masa....' sambungku lagi sambil gelak kecil....
bersambung. - Patayya- Thailand


15 comments:

Ummi Iman said...

Yg lama punya sambungan dah ada ke? Yg ni pun bersambung..

TiranaAduka said...

#Ummi Iman
ada sis........tgh merana melayan perasaan kekecewaan......biar yg berlalu berjalan seperti biasa

azieazah said...

U boleh tulis novel lahhh... Ada banyak kisah hidup yg menarik. IZAN tu belum kahwin ya?

TiranaAduka said...

#azieazah
Thanks sis..
Izan sudah berkahwin dan menetap di johor sekarang..Berkerjaya sebagai seorang pendidik .....anak dah masuk 4 orang ....alhamdulillah masih lagi hubunginya....tahun lalu....kini bahagia.....

Anum said...

ala selalu bersambung....
hehe

Ismi Iman said...

haiyo..dh dekat ngn umah iman la..umah iman seksyen 1 je kt bwh 2 dh satay kajang gak tapi kt seksyn 16

TiranaAduka said...

#Anum...
Relexs sis layan santai santaije....

#Ismi iman...
haiyak....yeke..? agak2 masa tu umur ismi iman berapa tahun erk..?
mungkin ada terserempak dengan kumpulan mat mat rock masa tu yg lepak kt tempat satay kajang

Karukord Jagau's said...

Owh...bersambung...pnjg lg ceritanya tu ...
Apa pun ..... Slmt Hari Raya untuk anda :)

TiranaAduka said...

#Karukord Jagau&39;s
yup.....Yes...
Begitu jua buat kamu.....
Thanks sudi singgah blog TA

Kesuma Angsana said...

ikut KA malas nak baca yg smbung tapi sebab suka follow jelah hehehe

Leeza dayasari [santai leeza] said...

sambung............
salam lebaran.
maaf zahir batin.
saya berkunjung sini dr bloglist SL.

TiranaAduka said...

#kesuma angsana

thanks sis....by the way...kekadang ingatan tu terus datang dan moood untuk menulis tu ada...baba yg sadis memang susah sikit sis saya nakluahkan....


#Leeza dayasari [santai leeza] Terima kasih sudi singgah

Cik Muda said...

iskkkk tak jadi keje nih..... asik bersambung je..huhu~

TiranaAduka said...

usah la gitu cik muda.
Layan santai2 kisah ta ni. Tq so much

Anonymous said...

Thank you, I have just been searching for information approximately this
subject for ages and yours is the best I have discovered so far.
But, what about the conclusion? Are you certain in regards to the source?


My webpage :: seo Google [http://123abcdef123456.com]