BAHASA JAWA MUDAH | Tirana Aduka
Custom Search

Tuesday, September 11, 2012

BAHASA JAWA MUDAH


BELAJAR BAHASA JAWA Dengan Mudah 


Bismillahhirrohmanirrohim......
 AYAT DALAM BAHASA JAWA

BELAJAR BAHASA JAWA  Dengan Mudah dengan menyebut suku kata dengan 
betul berpandukan ayat yang di berikan



Ayat dalam Bahasa Jawa

NEK NGANG GOH SANDANGAN SENG PANTES...MEN  APIK DI SAWANG
RUMONGSO  KAMBEK AWAK  E' .. OJO NDELOK WONG WES PENAK...
ASALE DEK'E YO SEKO NGISOR DISIK....ORAK TERUS MUNGGAH..


Maksud Ayat Di Atas Dalam Bahasa Malaysia ;

Kalau berpakaian biarlah elok....agar elok di pandang mata.
Prihatin dengan diri sendiri ... Jangan tengok orang yang dah senang..
Mulanya dia dari bawah juga tidak terus naik.....

7 comments:

Cik Awin said...

bahasa jawa mmg mudah..mudah faham, cuma x reti sgt nk speaking balik...;)

aimi adilah said...

ahahhaha berbelit lidah nk bce....xreti....

.::: Princess MOMOY :::. said...

adoi...susahnya
tergeliat lidah momoy nak sebut
heheh...btw, nice entry bro

Haryati Faizal said...

cakap bley tapi kalau nak tulis balik tu bley tahan gak kan... cam payah je...

C'Jai said...

Lansung taktau ..sbb bukan orang jawa...;)

Mieya Atiera said...

Mieya tak reti cakap jawa. Cuma faham je apa yang orang cakap.

irsah said...

Aiyohhh.. nak sebuit pun susah.. thks share...