HIDUNG KELUAR DARAH | Tirana Aduka
Custom Search

Sunday, September 2, 2012

HIDUNG KELUAR DARAH


Panas dalam mungkin penyebab darah keluar dari hidung....


Usah panik........
Tutup kedua lubang hidung terlebih dahulu...nafas guna mulut...
Pergi ke paip air dan siram umbun-umbun kepala dengan air....
Cuci hidung seketika ....bersihkan darah yang ada.....sambung proses membasahkan umbun-umbun kepala lagi.......

12 comments:

Leeza dayasari [santai leeza] said...

masa kecil2 dulu, selalu jer jadi macam ni....

TiranaAduka said...

#Leeza dayasari [santai leeza]
Samalah TiranaAduka pun.........

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Tirana.Slmt berhari mggu.Akak xpernah mengalaminya...takut gak klu kuar darah dr hidungkan...

#ciksuzlin said...

Datang sini dari segmen Blogger Aktif #2 : Ogos hingga Disember 2012 Kak Mia!

Salam Perkenalan

http://suzlinazreena.blogspot.com/

(^_____________^)

aizamia3 said...

psstt: ai dah emelkan.. ;)

QasehnyaRania said...

saya selalu darah hidung sebelum kawin dulu.skrg alhamdulillah dah kurang.sepanjang 5 thun kawin baru sekali hidung saya berdarah kembali..

Tinta Lana said...

Assalammualaikum tirana.

Hee..lana tak pernah amal petua2 bila jadi hidung berdarah.. salu, sumbat je tisu dalam idong,huk3.

Ok..pasni, kalau berlaku lgi..boleh praktikkan >_<

Ismi Iman said...

LAU ley time hidung kena dongok ke atas supaya xterus bleeding

Cik Aini said...

berkesan eh Tirana..
boleh amalkan lah kalo jd mcm tu..

~~su manje~~~ said...

su kerap kena dulu.....

C'Jai said...

Orang tua2 dulu petua dia daun sireh..kan..pernah dengar tak..

Cik Nur said...

boleh cuba ni nanti, nur kerap juga hidung berdarah...