Syukur - TIRANAADUKA | Tirana Aduka
Custom Search

Monday, September 10, 2012

Syukur - TIRANAADUKA

Ahad- Pagi aku di duka dengan demam...panas dalam...malam tu...isteri kesayangan ku dah bagi ubat demam 2 biji.....paginya ada jemputan kat rumah acik adiol dan acik bobol seterusnya ke rumah nenek zee...
Aku dah rasa semacam je badan nie.......berat sangat......Tetapi syukur alhamdulillah pagi lepas subuh......kebah la pulak.......



Ahad - 9.30 aku telifon acik joe....dia dah on the way separuh perjalanan untuk mengambil aku di rumah....
Mulanya aku ingat nak suruh dia bawa aku sekeluarga......tapi memandangkan kasihatan aku mengizinkan baik aku bawa sendiri.... Jam 9.45 pagi acik kajam ,acik minah...acik mimi dan acik anum tiba di rumah ku..
Bertolak ke rumah acik adol...

Highway - Acik kajam ...memandangkan dia jarang-jarang turun lebuh raya jadi ada sikit adigan nak langgar bas persiaran...mujur tak kena ,,,syukur....

Jam 11 pagi tiba di rumah acik adol.... menu kat umah acik adol.......Pergh....................mee goreng paling sedap........dalam dunia.....karipap tipu...roti roll sardin goreng...dan nasi lemak sedap giler.......jangan risau...kompom tak giler makan.....cuma kesedapannya tak terhinggalah...

Aku pengsan kat rumah acik adol...kat dapurnya ekekekkekeke.......ZZZZZzzzzzzzzzzzz la...memandangkan kesihatan yang hampir kebah...baik relexs ............lepas zohor bertolak ke rumah acik bobol....

Syed Iskan... - Menu soto dan air laici manis buah......ok lah acik bobol buat persiapan dari pagi..........lepas zohor baru rombongan tiba.......jangan marah acik bobol......

Distinasi terakhir...rumah nenek zie...atau aku panggil Cik zee......sebab dia nampak muda dari usianya...
Menu nasi impit...kuah lodeh dan sambal kacang.....aku tak jamah..sebab menjaga hero ku mabuk kepeningan akibat penat berjalan jauh......abang muntah 3 kali....adik muntah 2 kali.....Nasib baik nenek zee menghulurkan bantuan atas adik......urut adik dari mabuk muntah-muntah....abang dah ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz kat kerusi luar rumah nenek zee....keadaan masa tu hujan dengan lebatnya.........tunggu hujan reda kami semua beredar pulang...


Syukur alhamdulillah aku dapat ikut rombongan mereka setelah seminggu mereka merancang....mulanaya nak batalkan aje...tapi memandangkan kesihatan mengizinkan aku Go on je.....

TiranaAduka....


12 comments:

sedutzone said...

Yeah, syukur...moga sihat sepenuhnya... Dan terus sihat... Amin...

TiranaAduka said...

#SDZ..
Thanks...syukur alhamdulillah...
Uiks.....lama tak nampak..?

sedutzone said...

heheheh... ada, tak ilang pon... cuma bz sket ar... heheheheh... dari 1st album ada?? saya pon ada yang kast punya, tapi ntah, mana ntah ilang... yeahhh... meh, sini, mkn ubat meh...

BUATBEST said...

nampaknye kena rajin2 la mkn ubat kawan..

not_dangerous8481 said...

rajin2 makan ubat ye uncle..hihihi..sakit itu hikmah kn..huhuhu

Cik Aini said...

smp pengsan TA?
dasyat tu..

alhamdulillah kalo dah kembali sihat =)

azieazah said...

Aduhai sampai pengsan sampai muntah...
kesiannya.
Perut dah memberontak tuh...

Anum said...

syukur2

Ikhwan Suhaimi said...

walaupunnn kan, sempat lagi back to back open house. :)

ieja amieja said...

selalunya dlm bln syawal ni perut je yg sering dilanda musibah sebb mkn ssh nak kontrol..
semoga demamnye terus kebah dan terus chat hendaknya..

Kesuma Angsana said...

get well soon!

C'Jai said...

semoga cepat sembuh...