Bukan Wang Ringgit Menjadi Ukuran | Tirana Aduka
Custom Search

Tuesday, September 11, 2012

Bukan Wang Ringgit Menjadi Ukuran

Sambil berlalu pergi ...dalam kepala berkata.......
mengapa tak ambil saja wang tu...dah lah duit simpanan aku dah tiada....harapkan gaji je...nak kumpul sikit sangat...lama baru dapat banyak.........
Dan hati ku berkata......................  mungkin ini dugaan aku...Allah nak uji aku kot.......................
Aku biarkan kenangan tadi berlalu begitu sahaja...bagaikan asap kapcai aku...... aku tinggalkan.........jauh di belakang.....

Selesai solat magrib di tol.....ada tempat solat disana.....aku memakai stokin ku.......
"Mengapa tiada yang bantu sedangkan dia kata tadi dah tahan penunggang lain..?ermmmmmmmmmmm...pelik gak..?
Mungkin keretanya yang buruk kot....atau rupa paras yang tak seksi..........' Anggapan akalku.  yang nakal........ntahlah...

Alhamdulillah....selamat sampai di dataran........tepat jangkaan aku...ramai dah geng-geng TZ-M berkumpul......aku terus tuju pada niat aku........pub-pab-pub pab......selesai.....

Aku terus pulang hari pun dah larut malam........
Dalam perjalanan menuju pulang ....cuaca tak begitu mengizinkan....hujan di tengah jalan...aku berteduh di bawah jambatan..(Fly Over).....maka ramailah yang berteduh disitu menantikan hujan reda.....

Setibanya di rumah aku mengigil kesejukkan.......baju hujan ku lupa bawa......basah lenjun aku di buatnya...

Lepas mandi..........aku masuk bilik dan berselimut........ sejuk..........
Sekali lagi...ingatan  tadi datang lagi...aku gapai dompet aku......aku ambil kad namanya.........
Aku terlelap sambil memegang kad namanya...........................

bersambung..........   kisah di Malam Jumaat



5 comments:

Cik Aini said...

alah...napa x disambung je bg abis TA?

Anum said...

ala ada sambungan ...

ieedaz @ mama_isha said...

uikss..ada smbgan plak hehe..

TA, sy tak sempat lg nak pos cenderahati tu yer..insyAllah akan dipos secepat mungkin ya..:)

Kesuma Angsana said...

jenuh nk tunggu next sambungnyer

Bitt (doubeIS) said...

alahai ada sambungan ka?
salam kenal :)