DERMA DARAH | Tirana Aduka
Custom Search

Tuesday, March 19, 2013

DERMA DARAH

Salam Reader semua......
Derma Darah TiranaAduka
TiranaAduka
        Syukur kehadrat Allah s.w.t atas limpah dan rahmatnya pada hari ini aku DIIZINKAN atas hajatku untuk menderma darah di Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang,
Sudah beberapa minggu dan ketikanya aku cuba untuk menunaikan hajatku ini....Mungkin hari ini telah di tulis DISANA ..
Selesai menunaikan solat Dhuha aku berdoa agar di permudahkan hajatku ini..alhamdulillah tercapai dan terlaksana ...amin amin amin.......

           Bagi yang ingin Menderma Darah dan yang berada di sekitar lembah klang..anda bolehlah terus ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang..Tak susah rasanya nak mencari tempat di sana...kalau malu bertanya sesat jalan..sudah terang lagikan bersuluh itulah aku TiranaAduka, bukan tidak mahu mencari dengan panduan papan tanda di sana lebih AFDAL dan pantas jika aku bertanya...dan memudahkan aku masa pun jimat

             Tepat jam 10.00 aku tiba di sana..Berhadapan pintu masuk tabung darah memang jelas terpanpang di kawasan tersebut..Orang berbudi kita berbahasa ..nilai ketimuran aku gunakan untuk mencari tempat menderma darah... kalau nak mudah cari papan tanda X-Tray follow petunjuk arah bagi menuju ke bahagian bilik menderma darah..Empat orang kakitangan Hospital Ampuan Rahimah aku bertanyakan untuk tujuan ku ini...Alhamdulillah layanan yang di berikan begitu mesra walau penampilan ku agak mengerunkan hehehehehehhehe....


Aku ride ke Hospital Tengku Ampuan rahimah dengan kapcai..tak naik Triumph Bath Tub...bagi rehat Triumph.. dan aku nak hari ini berjalan seperti yang di rancangkan dalam hati ku ini.....syukur..

Bagi yang ingin Menderma darah Di Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang (HTAR)  Jadualnya adalah seperti berikut :

Isnin - Jumaat - 8.30 pagi hingga 4.00 petang setiap hari termasuk cuti umum
Sabtu-Ahad - Lokasi di sekitar kawasan yang berjadual

TiranaAduka




29 comments:

Anum said...

bagus2

Unknown said...

yana tak ckup darah utk diderma ... hehehh

Aziela said...

Alhamdulillah. Kita tak akan tahu siapa yang perlukan darah kita kan...

Syabas TA. First time nie yer?

Unknown said...

Sikap yang terpuji. TA sama macam kawan saya suka sangat derma darah.:)

QasehnyaRania said...

saya jarang derma darah..darah tak cukup.. hihi

dah pernah kena darah rendah

Ira said...

Alhamdulillah.. Tahniah TA. Smga Allah shj yg dpt membalasnya.
Ira x penah lg menderma darah. Derma pada sang nyamuk ada la.. hehe..

Anonymous said...

Tahniah..amalan yang sgt2 bagus untuk diri dan memberi manafaat juga untuk yg lain...

Unknown said...

bagus TA ni sanggup derma darah..

boni kacak said...

Thumbs up bro.. Ni salah satu bakti yang sangat2 mulia bro. Hehe

JR said...

Baguslah, hari ini kita menderma darah utk org, mungkin di masa depan nanti ada org lain menderma utk kita dlm bentuk yg lain pula...

Si Matatajam said...

Bagus aktiviti tu TA.. Sayangnya M tak bleh derma darah sb M mudah pitam bila nak derma..

Si Matatajam said...

Sori TA triumph xda

aby said...

salam TA ..
tahniah atas sumbangan yg mulia tu ..
Allah juga yg dapat membalas sumbangan TA tu ..
berhati hati bila naik motor tuu ..

shameel Iskandar said...

Assalamualaikum sahabat.
Derma darah juga bagus utk kesihatan si penderma selain amat bermanfaat utk org2 yg memerlukan. Saya baru satu kali sahaja derma darah utk tahun ni

Unknown said...

saya baru 4 kali derma darah rasany dah lama tak derma darah ni..

Mrs Velentine said...

tak pernah derma darah sebab anak nysuu badan

Mrs Velentine said...

klik2 nuff

Dr K said...

Alhamdullilah...moga usaha murni awak di rahmati Allah...

Azian Elias said...

ALHAMDULILAH..


teringat masa dulu. memula derma darah umur 18 tahun.. then masa menyusukan baby pun ada derma even doc kata jangan...hee...now, i dont think i cud do again.. dah tua dah..

iAmCekbolat said...

bolat dah menderma ! heheheh . tunggu next month klau free .

BlogS of Hariyanto said...

derma darah memang mengayikkan, dapat amal dan tubuh kita juga menjadi sehat...asyikkan :-)

wantie said...

my hubby suka benor buat ni. katanya nenanti klu apa hal terjadi. tak susah. ada kad. tunjuk je. mesti spital usaha xarikan darah. melabur gak tu kan.

surat dah sampai. thanks...

intanfirdaus247 said...

tahniah abang ta...sikap yg terpuji...
ya..intan jual yg perfume tu..:))

Unknown said...

remy tak layak...kalau tak nak jugak......

kak tie said...

er..akak takut jarum...

hayardin said...

selamat pagi sob,,waah kalau saya seumur hidup belum pernah merasakan yang namanya donor darah sob...

Unknown said...

assalammualaikum... sy x bole la derma..berat x smpai 40kg pun..hihi

Annamariana1989 said...

tahniah sebab derma darah :)

Anonymous said...

wah...alhamdulillah

p/s..penampilan yg gerun mcmana tu...?