Triumph Bath Tub - Pakcik sebelah Mak | Tirana Aduka
Custom Search

Saturday, March 30, 2013

Triumph Bath Tub - Pakcik sebelah Mak

Di kala petang aku menemui pakcik sebelah mak, merupakan anak lelaki tunggal yang gigih mengharungi kehidupannya dengan caranya yang tersendiri..aku amat -amat jarang menemuinya..Cara dia agak elit jadi aku sebagai orang tepi kaki lima atau orang tepi jalan menjadi malu dan rendah diri..kalau bukan mengenangkan dia pakcik aku...memang tak ku jenggok..

Berstatus bujang pada masa tu...dengan cara hidup yang mewah..aku tak kagum dengan kemewahannya sebab dia gigih dengan usahanya..
Memandangkan aku ni jenis pemalu tapi peramah ..aku memberanikan diri memenuinya..


Bukan untuk meminjam wang atau untuk mengorek rahsia kejayaannya...
Tapi aku ingin bersua muka dan bertanyakan khabarnya..

Dalam hati....seumur hidup tak pernah datang dan jengguk  , tiba-tiba datang...
Tapi kalau tak bermula dengan tiba-tiba ..bila lagi..?
 Aku adalah aku persetan dengan semua tanggapan di fikiran aku....
Niatku ..ada aku beritahu pada mak..mak hanya tersenyum... dengan nada ringkas...

"Pergilah.."

Salam ku di sambut dengan penuh ke mesraan oleh pakcikku..nya tanggapan pada mulanya tentang dia ( pakcikku) meleset aku malu dengan fikiranku sendiri....mujur ada hati yang memujuk..

Bertanyakan perkhabaran mak aku dan sedikit menyentuh tentang keluargaku dia membelek-belek TRIUMPH BATH TUB ku dengan penuh minat yang mendalam dan penuh penelitian..

Mengiumbas kembali detik-detik di kala bersama-sama dengan sahabatnya di kampung (pakcikku) dia tidak berkesempatan untuk memeiliki Triumph Bath Tub ini atas faktor sibuk dengan pelajarannya...setelah selesai dia menyambung tugasnya di tempat kerja yang menewarkan jawatan yang amat di minati olehnya...bak kata pepatah ...
orang ngantuk di sorongkan bantal..

Hasratnya terpendam dan kini barulah muncul kembali setelah aku dan TRIUMPH ku beraksi di perkarangan rumahnya...

Aku hanya berbual seketika dengan pakcik ku di luar rumah..
Nyata pakcikku juga arif tentang triumph bath tub ini......

Mungkin Anda Meminati :



24 comments:

Embun Melati said...

Sambung la cepat TA cerita ni..:)

Terima kasih TA,surat TA dah sampai..Ada kisah menarik di sebalik tibanya surat tu..nanti saya ceritakan di blog..:)

Situs Top Info said...

padahal saya udah baca artikelnya sampai selesai tapi kho belum mengerti juga apa itu pakcik sebelah mak?hehe

zigzoor Thea said...

berkunjung rutin sahabat,hanya menyimak sambil belajar memahami bahasa malaya.terima kasih sahabat.

wantie said...

adei... kalau tak closed memang susah nak mulakan perbualan kan.. kan.. akak pun sama. sedara sebelah ayah tu. Dah le dorang org banjar. ckp langsung tak faham. Tapi bila dah berjumpa 2-3 kali ok je kan..

hai... uncle tu minat yang sama macam TA ke? cayok cayok.

Remy hazza said...

insyaAllah...lepas nie semakin erat lah hubungan tu.....

buret said...

triumph bath tub, motor tahun brp itu mas?? terima kasih telah berkunjung

Nurul Najihah said...

jika xda y mulakan teguran..xkan ada citer yg boleh dceritakan antara satu same lain :)

eita said...

ada sambungan ke?

ANIM said...

tunggu sambungannya ya..hihi

miz ruha said...

sambungannya...?

Telor Power said...

kena rajin selalu berjumpa gini

Wirda Amir said...

salam tirana..

lama tak dtg sini...

seelok2nya sentiasa bersangka baik ye...

Wirda Amir said...

sy dah jwb soalan tu..yg ada jwpn dlm abc tu...betul tak jwbnye..?hehe

Wirda Amir said...

saya baling dadu je tu...hehe

Jay Ar said...

Motor klasik triumph bath tub ni jika tak silap JR digelar "Raja Jalan" pada tahun 1960an sebelum kedatangan motor kapcai Jepun. Dengan badannya yg besar dan bunyinya yg berdentum dentam macam guruh, sapa yg memiliki motor itu pasti merasai dirinya sangat hebat. Bapa sedara JR pernah memilikinya mula2 triumph, kemudian norton dan BSA, semuanya ada aura bunyi dentum dentam yg sama...

mama said...

assalam TA..ehem tak semua org yg elit tak sudi berkawan dgn org dibawah.. ;) contohnya pakcik TA sendiri..

Fifi Nadhrah said...

inshaAllah.. hubungan yang tibetibe terbina itu akan semakin erat.. amin.

Anonymous said...

salam bro......peneng mai......lama tak datang sib\ni..jom pekene nasik kans\daq

Anonymous said...

Terima kasih atas jasa baik bro....e-mail adsense akaun baru untuk saya yang saya pinta dah bolerh masuk...

saya akan jaga sebaik mungkin....
2 kali kena ban..kali ni...slow slow saya jana income... maaf bro..komen sini ..dah antar e-mail bro tak jawap...

terima kasih bro....

Kesuma Angsana said...

mula2 mmg cantu lah, lama2 eratlah nanti tu kan heheh

HeNRieTTa JoSe said...

nk kena crik kamus betulkan suku kata nieh...ekekeke...

err....rietta masih tertanya tanya..apakah triump bath tub itu? klu tub mandi, xkan berada diperkarangan rumah plak gayanya...

Aziela said...

Alhamdulillah. Sekurang2nya kita dah memulakan.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

TA kena slalu berjumpa la mcm ni kan hikss

Miz Tia said...

kurang paham nih .