DILULU | Tirana Aduka
Custom Search

Friday, March 15, 2013

DILULU

Apakah makna DILULU..?

Dilulu bermaksud seperti ini...


' Sipulan amat bahagia hidupnya rezekinya tak pernah putus walaupun dia jarang bersolat atau  menjalankan tugas sebagai insan dan  HambaNya... katanya..
" Tengok aku senang je tak payah susah payah sembahyang atau puasa tuhan tetap sayang aku..aku tak pernah sakit atau tak pernah kurang duit..aku bekerja kuat dan rezeki aku dapat atas usaha aku sendiri... aku tak meminta minta" Jelasnya

Situasi di atas adalah  adalah INSAN TERSEBUT SEDANG DILULU OLAH ALLAH s.w.t

itulah sedikit gambaran tentang perkataan DILULU .Tiada perubahan bunyi pada perkataan ini dan amatlah mudah  disebut dengan jelas dan nyata..

Angger wes kepenak urip pey
Ojo kelalan kembek dek ei..
Kui DILULU ijik an..
Pak Ndelok Keprey ei lakon ney
Jajal len...

Maksud Ayat di atas dalam bahasa Malaysia

Jikalau  hidupnya sudah senang
Jangan lupa padaNYA
................................
Nak Lihat bagaimana tingkah lakunya
Cuba..

TiranaAduka


8 comments:

mama said...

assalam TA..semakin ramai manusia berjaya semakin mereka jauh dr Allah.. :(

fatin amalina husna said...

dilulu=diuji ke??

Marya Yusof said...

As salam TA,

First time dgr perkataan ni... dpt ilmu baru harini :)) Thanks ya!

Murni Alfathunnisa said...

salam TA,

dilulu tu maksudnya...diuji kah??

first time tau perkataan tu..

aby said...

salam TA ..
bagus perkataan ..
aby pun ingat2 lupa perkataan tu ..
sekarang dah ingat balik ..
he..he..

Wirda Amir said...

salam tirana...

apa yg Allah beri itu pasti dgn tujuan...kena fikirkan

zigzoor Thea said...

betul itu artinya ya sahabat.

Remy hazza said...

maksudnya macam diuji ye bro???