Aku Sentiasa Di Hadapan TiranaAduka-Triumph | Tirana Aduka
Custom Search

Sunday, January 6, 2013

Aku Sentiasa Di Hadapan TiranaAduka-Triumph

Traffik light simpang empat , aku berhenti di kala lampu merah menyala , kawasan kampung di tempat aku memang tak lengang dari kenderaan yang lalu lalang.. aku memerhatikan kenderaan yang sedang menghabiskan lampu hijaunya..



Seperti biasa kalau bermotorsikal akan berada di bahagian hadapan sekali...walau kesesakkan yang panjang..pasti akan berada di hadapan...menyusur dengan perlahan dengan triumph bath tub aku.... sambil memecah kesunyian di jalan raya..berderum bunyinya..

Bagi yang jarang melihat triumph ku memanglah tak berkedip , bukan apa mungkin teruja dengan jentera buruk aku ni...masih lagi beraksi walaupun dah di telan usia.

Gear Triumph bath Tub telah ku freekan..menantikan lampu merah bertukar kepada lampu hijau..agak lama mununggu..
Ku toleh ke kanan
Aku rasa macam aku kenal je orang yang berkereta di sebelah kanan aku...
berkaca mata hitam bertudung yang agak berfesyen bagi aku..Raut wajahnya seakan-akan aku mengenali gadis itu..ah..!!!!! tak mungkin... tebal juga mekapnya aku hanya perhati..
aku mengalihkan pandangana aku pabila dia perasan aku memerhatikannya.. aku pura-pura melihat hadapan..melihatkan lampu isyarat kalau-kalau sudah bertukar hijau..tenyata belum..

Ku biarkan ia berlalu malas nak ingat ingat...
Menyala hijau
TOK...!!!! bunyi gear Triumph bath tub aku tekan..
memang kuat bunyinya kalau siapa yang di sebelah aku pasti terkejut ..

3 comments:

aby said...

klu masuk litar lumba bermakna triumph tu sampai lebih awal la kegarisan penamat dari tirana yer

aby said...

klu masuk litar lumba bermakna triumph tu sampai lebih awal la kegarisan penamat dari tirana yer

Aziela said...

Siapalah gerangan gadis itu yer.