REZEKI AKU 2013 | Tirana Aduka
Custom Search

Thursday, January 31, 2013

REZEKI AKU 2013

Ketika aku menulis coretan ini ...sudah tujuh hari bonda ku berada di hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang.. Ya Allah berikanlah kekuatan dan semangat bonda ku agar teguh dan kuat untuk menghadapi dugaan mu ini amin amin amin amin amin yarobbalalamin...

  Kata orang rezeki selain dari wang , duit dan kesihatan dan segala macam bentuk yang kita sedari adalah nikmat dari yang maha esa kepada kita yang wajib kita mensyukuri..
.amin amin..

Tak sangka aku berjumpa moyang saudaraku  ( lelaki) di sana..pertemua aku 7 tahun lepas masih segar di ingatanku ketika kesihatannya masih sugul dan aku di limpahkan rezeki sedikit untuk aku ke sana bertujuan untuk bertemu dengan anaknya yang berpangkat ATOK SAUDARA pada ku..

Ku perhatika raut wajahnya..memang tak lari cuma agak kurus sedikit berbanding tujuh tahun lepas...huhuhuhu....satu wad dengan bonda ku hanya berbeza tempat dia di 7B dan bonda ku di 7A..
Tidak mematahkan usahaku untuk mencari di mana katilnya.....moyang saudaraku (perempuan)Alhamdulillah berjumpa jua..tapi tidak ku hampiri kerana terlalu ramai sanak saudara mengelilingi katil tersebut  hanya aku jeling lokasi katilnya sahaja...

Aku di berikan peluang bertemu dengan moyang saudaraku yang telah berusia 90 tahun lebih dan masih boleh berkata-kata dan mengingati serba sedikit tentang aku...
Mendekati dan berbual dengan orang yang telah banyak pengalaman memang satu pengalaman yang sungguh indah...

Kalau aku biasa bercerita dengan sahabat handai atau rakan-rakan dengan perkara -perkara dunia...berlainan pula bercerita dengan orang yang telah berusia lewat ...banyak tunjuk ajar dan panduan-panduan yang diberikan pada ku tentang kehidupan..kalau bab soal masalah manusia dan alam aku dah lali..
Tapi ceritanya...saling tak tumpah bagaikan ustaz masa aku dulu belajar ngaji...
sama serupa dan memang tak de yang berubah...

Kalau bab mati seronok aku mendengarkannya.... tiga jam bercerita bagaikan tak cukup bagi aku...
tapi masa mencemburui kami..tertunda dengan waktu untuk melawat kembali pada waktu petang..kami mengatur langkah masing masing menuju ke wad untuk menemui pesakit masing-masing.........

33 comments:

Putera Dunia said...

Semoga bonda TA cepat sembuh....

Anum said...

semoga ibu cepat sembuh

smbotak said...

moga cepat pulih.

umur 90 tahun masih lagi waras mengingati segala, satu kelebihan...

Tihara said...

kesihatan juga rezeki nikmat yang tak terhingga..
moga bonda TA cepat sembuh, insha Allah

TiranaAduka said...

*Putera dunia
*anum
*smbotak
*Tihara

TERIMA KASIH ..AMIN AMIN AMIN AMIN AMIN YAROBBAL ALAMIN..

Lynn si pipi merah said...

syafakillah pada bonda TA.

Kasih Salina said...

mesti banyak amalan yg di buat, boleh hidup lama sampai usia 90 thn.semoga ibu cepat sembuh..

TiranaAduka said...

*lynn si pipi merah
*kasih salina

TERIMA KASIH..SIS SUDI MENDOAKAN BONDA TA..AMIN AMIN AMIN.

Prince of Noob said...

semoga ibu tuan kembali sembuh

TiranaAduka said...

*prince of noob
Terima kasih amin amin amin

Aziela said...

Rezeki TA bertemu dengan moyang itu, menimba ilmu, secara tak langsungnya ialah sedekah TA kerana menziarahi saudara yang sakit. Seperti mana TA ikhlas mendoakan orang lain, Insya Allah ibu TA menerima doa dari kami semua. Semoga dipermudahkan, dan segera sembuh ibunya. Amiin.

wantie said...

Moga bonda TA sembuh ya.

masih ada lagi moyang ye.

Cho Zila said...

semoga ibu TA sembuh hendaknyer.. dugaan Allah tempuhilah...
teringat bapak akakni masih di wad juga...

Mrs Velentine said...

semoga ibu TA cepat sembuh

Mrs Velentine said...

semoga ibu TA cepat sembuh

trah zain said...

alhamdulillah, walaupun tak sihat, masih berkesampatan menyampaikan ilmu untuk saudara mara... mmg seronok dengar cerita orang yang dah banyak makan garam ni, moyang saya pun baru je meninggal haritu, teringat lagi saat2 dia arwah ada dulu.. (^____^)

TiranaAduka said...

*aziela
*wanti
*cho zila
*mrs valentine
*trah zain

TERIMA KASIH TAK TERHINGGA DARI TIRANA ADUKA.
Love you all so much.

Ratu Hatiku said...

Semoga bonda TA cepat sembuh ya.. Amin

Roslan Putra said...

semoga bonda TA beransur pulih....
selain memberi dugaan Allah juga memberi rezeki.... orang kata setiap yang berlaku ada hikmahnya...

TiranaAduka said...

*ratu hatiku
Terima kasih .amin amin amin

*Roslan putra
Terima kasih ..amin amin amin.

Ira said...

semoga bonda TA cepat sembuh..
seronok dpt dgr cerita org2 yg lewat usia ni kan..
org yg bnyk beramal soleh, daya ingatan mereka sgt kuat.

Kesuma Angsana said...

moga bonda TA pulih dan sembuh seperti biasa ye

Mar Haini Abdul Rahim said...

semoga bonda TA cepat sembuh... org lama byk manfaatnya... terlalu luas pengalaman mereka. hargai mereka selagi diberi kesempatan :)

♥VPie◥♀◤MahaDhifa♥ said...

.. lekas sembuh ya untuk bonda ny?!? aamiin,, ..

Jay Ar said...

Semoga Allah permudahkan segalanya dan TA kembali tersenyum spt dahulu..

wongcrewchild said...

smoga sllu dinaungi nikmat dan karunia Nya, aamiin

Zig Zoor said...

Lekas sembuh ya bondanya,dan mudah-mudahan tali silaturahminya nggak putus.

MaMa Rey said...

semoga bonda Tirana cepat sembuh ya..

memang best jumpa dengan orang yg berumur mcm ni..pengalam mereka sgt luas..byk panduan yg kita boleh dapat dari mereka..

Miss Zahirah said...

smoga bonda TA cpat sembuh..
jgn lupa sentiasa doakan utk kesihatan dia.. ;)

Remy hazza said...

remy doakan semoga bonda TA segera sembuh........Amin

Haryati Faizal said...

alhamdulillah...syukur...
semoga kedua2nya cepat sembuh ye

caliph shuriken said...

maaf baru sempat singgah sini.. smoga bonda TA cepat sembuh.. aamiin ^^

TiranaAduka said...

terima kasih semua.
Alhamdulillah semakin sihat bonda ta dikala komen ini tercatit.