MENTOLO | Tirana Aduka
Custom Search

Tuesday, January 8, 2013

MENTOLO

Aku Weroh Melaku Seko Kono Mau
Adhoh Banget nek Melaku
Aku Orak MENTOLO Ndelok key
Melas Banget
Aku Ngowo Nunggang Triumph ku
Wedhik Dek ei
Muni Ney Budek key Kuping ( bunyi Triumph)

Maksud Ayat Dalam Bahasa Malaysia




Aku Nampak Berjalan Dari Sana Tadi
Jauh Sangat Jalannya
Aku TAK SAMPAI HATI Melihatnya
Kasihan Sangat
Aku Bawa Menunggang Triumph ku
Ketakutan Dia
Bunyinya Memekakkan Telinga (bunyi triumph)

MENTOLO = TAK SAMPAI HATI
TEGEL  = Hati kering

TiranaAduka


13 comments:

Anum said...

hahahhha
singgah jap

TiranaAduka said...

*Anum...
Boelh je sis..thanks sis....

wantie said...

huh.. kalau bab berjalan kaki serah kat kita tau. dulu masa sekolah menapak 5 km untuk ke sekolah. hari hari...

sekarang kalau suruh jalan kaki, adeh... memang malas.

Yuni Aisyah said...

wah jowo.....leh belaja sikit2 nie..hehe

Zevin said...

Sampean wong Jawa apa wong Malaysia?
Nek aku wong Jawa.

Salam kenal dari Zevin.

JR said...

Triump? Jenama bra wanita ada yg namanya triump. Motor antik zaman paksu JR dulu pun jenamanya triump. Triumph dlm entri ni mengenai bra atau mengenai motor?...hehehehe..

Cikgu Ma said...

berbelit lidah jugk nak sebut..hehe

Qhaifa Nur said...

satu kelebihan pandai byk bahasa ni Tirana Aduka......
seronok bila menyebutnya......

Unknown said...

okeh.. NOTED! itu maksud mentolo..hehe

nursuriani said...

huhuhuu. dtg singgah sini balik! hurmmmm bahasa melayu dia pun macam maksud mendalam jer kan huhuhu

lelamaisara said...

alamak tak paham...hehehhe

Nik said...

suka dengar org jawa bercakap.lagi2 kalau diorg cakap cepat2. mmg tak faham tapi menarik jea bila dgr :)

TiranaAduka said...

Terima kasih semau!