Batang Mudah Tercabut | Tirana Aduka
Custom Search

Wednesday, February 13, 2013

Batang Mudah Tercabut

ampai yang dah karat by tiranaaduka@ymail.com

Batang Ampai Mudah Tercabut
Biasanya ampai yang kita gunakan seharian mudah untuk tertanggal
Atau tercabut pada sambungannya
Ampai yang biasa TiranaAduka Gunakan seperti diatas
Tanpa keperihatian memang cepat rosak



12012011803 by tiranaaduka@ymail.com

Antara Jenis Ampai yang mudah tercabut Pada sambunganya
Ketika kita mengakihkan dari satu tempat ke satu tempat yang lain..
Lebih - lebih lagi dalam keadaan berlakunya hujan ...
Kita akan tergesa-gesa menarik ampai tersebut
biasanya besi pada setiap penyambung ampai tersebut
akan tertanggal
satu persatu



ampai mudah tercabut by tiranaaduka@ymail.com

Tanda Bulat merah
CUBA PERHATIKAN pada gambar di atas..
Adalah tempat untuk kita PLASTERkan 
atau dalam bahasa pasarnya solotip...
Lilitlah sambungan dengan tebal...agar kuat
Pastikan batang besi tidak basah dan tidak panas ketika
proses Plaster di lakukan..


Plaster Transparent yang TiranaAduka gunakan
Untuk menampalkan atau memperkuatkan sambungan pada ampaian
Jika kita tarik atau mengalihkan dari satu tempat ke satu tempat yang lain
Besi pada sambungan ampai tadi tak mudah lepas atau tercabut


14 comments:

Nadia Johari said...

mmg ampain ni mudah tercabut..

TiranaAduka said...

*nadia johari
Kalau tarik sana sini dan kerap memang mudah tercabut.kena pelan2 tarik

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

a'a ampaian jenis tu mudah tercabut

TiranaAduka said...

*wanieys
Pasal tu la sis kena ada inisiatif.agar tak mudah tercabut.

Remy hazza said...

betul tu bro..... kena buat extra security kat situ.... takut terlucut bila angkat....

TiranaAduka said...

*Remy Hazza
Tu yang guna plaster. Gamkan pd penyambungnya.leh la tahan dlm 4 tahun berhujan panas.

Mrs Velentine said...

MV pakai jemuran biasa jer mcm kat kampung2..hehe

Kesuma Angsana said...

terbaiklah tips ni tq ye

TiranaAduka said...

*Mrs Velentine
Lg mudah cam tu

*kesuma angsana
Terima kasih sis ka

TiranaAduka said...

*MV
Lagi mudah..

wantie said...

tepat sekali.suka benor tercabut.

TiranaAduka said...

*wantie
Tu yg kena plaster pd sambungannya.tq sis wantie.

Wirda Amir said...

salam tirana...

barang sekarang ni memang tak blh bertahan lama...

nik ros said...

sama jea la mcm ampaian kat umah ni. tak sampai setahun pun dah ada yg tercabut.