MENGASAH PISAU | Tirana Aduka
Custom Search

Monday, February 18, 2013

MENGASAH PISAU

Alternatif Jika Batu Asah Anda Hilang
Mengasah Pisau dengan Cermin kaca- TiranaAduka

Khas bagi anda yang mempunyai
Tingkap  / Jendela seperti di dalam gambar di atas
Gesekkan pisau anda pada Bucu cermin
Seperti mengash pisau pada baru asah
Tak perlu Menggunakan air
Biarkan kering
Selepas asah Jangan lupa di bilas dengan air paip

Cermin Kaca-TiranaAduka
Cermin Kaca - TiranaAduka

Tingkap atau jendela Jenis ini
Boleh di gunakan
Sebagai jalan alternatif bagi tujuan
MENGASAH PISAU

Selamat Mencuba

TiranaAduka

38 comments:

Qashmere said...

Asah pisau tu tajuk dia macam ganas je..kekeke

Ratu Hatiku said...

Igtkan TA nak buat apa td...hihihi..
Tq sharing ya :D

TiranaAduka said...

*Qashmere
bahagian mana yang ganas tu....cube cer.....sikit..hehehehh
Terima kasih sudi lapangkan masa di sini Qashmere

TiranaAduka said...

*Ratu Hati ku
Uiks...ha....................ingat pe tu......

sama-sama ratu hatiku
dan terima kasih sudi lapangkan masa di pagi isnin ni....

Nurzakiah Hanum said...

singgah pagi

Aziela said...

Oooo...macam tu yer...

TiranaAduka said...

*Nurzakiah Hanum
ok sis..thanks..nantikan kunjungan TA pula..sambil bawak nuff sis anum..

*Aziela
haah sis....kalau cermin umah begitu kalau tak de terpaksalah beli batu asah jawabnya...

Miz Tia said...

hihikss ngeri.

TiranaAduka said...

*Miz Tia
Relexs...usah ngeri ngeri dan ngilu.....

inazamri said...

automatik gigi terus rasa ngilu bila tgk dok asah pisau kat cermin tu heheh.bole la cuba lepas ni kalau terhilang batu asah .

Putera Dunia said...

Hehe.. Makin tajam le cermin rumah TA... :-) Tq sharing...

TiranaAduka said...

*inazamri
uiks...hehehehe boleh je ..tapi jenis tingkap yang begitu tau ...yang lain tak boleh

*Putera Dunia
Pisau yang tajam, cermin yang tumpul..
Terima kasih sudi lapangkan masa..

eyeyou said...

xpenah lak asah pisau kat cermin kaca gitu..kat umah pon xder tingkap nako gitu..kena praktis bila blk kg..

salam ziarah..

hainom OKje said...

hee... milulah TA...tapi bagus cara ni... salah satu alternatif!

Ikhwan Suhaimi said...

OK sgat bagus entry ni..pisaukat rumah ni semua dah tumpul2

yana aina said...

mcm ngilu jerk gigi nie nnt... hehhh

Jay Ar said...

Rumah JR tak ada cermin jenis tu, terlepaslah peluang nak bereksperimen...

Kakzakie said...

Oh cermin nako pun boleh juga ye? Kakak asah pada batu lesung pun boleh tau..

Kesuma Angsana said...

yup pernah tau tentang ini !

Remy hazza said...

kalau terdesak...memang boleh guna cari nie bro...remy baru tahu....

Mar Haini Abdul Rahim said...

ek mcm ngilu je. huhu xpecah eh cemin ? nk try pektik laa thx TA :D

Zurina said...

aduhaiiii...seriau akak tgk pisau tu. Tp ni petua baru...tak pernah dgr...:)

Hanif Idrus said...

Rumah mak aku ada...yeahhh...
Baru tahu kegunaannnya....

Azian Elias said...

i biasa guan cara ni..

P/s kalau tak silap i dah lama follow yr blog. both..

maszmadi said...

salam kenal,

umah masz xder tingkap cenggitu.. so guka pengasah yang jual kat kedai tu je lah.. hehe

Hairul Hafiz Karim said...

boleh tajam ek, kalau parang boleh tak guna cara yg sama

secangkir madu merah said...

Wah senanglah kerja orang perempuan di dapur ya... pisau tumpul je, gunalah tingkap jenis ini utk mengasahnya.. hehehe

eita said...

boleh ke guna cara ni...
tapi kat umah ita takde tingkap nako..
tingkap kayu ada lah

TiranaAduka said...

Terima kasih semua,

nik ros said...

tak pernah lak asah pisau guna tu.
nnt blh try

TiranaAduka said...

*nikros
Boleh je.apa salahnya

Jiha said...

Sy tak pndai asah pisau..Semua pisau di rumah,tumpul dah..aiyaakkk..

Nadia Johari said...

sengla klo mcm tu..hehe

TiranaAduka said...

*jiha
Leh blajar jiha.senang je.tq sudi dtg tempat ta.

TiranaAduka said...

*nadia johari
Uiks dah pagi ni..tak zzz lg ke?

BUNDA a.k.a KN said...

gud idea...tapi ngilu la gigi..orang lain tak tau lah pulak..hehe..:)

TiranaAduka said...

*bunda
Hehehehe

Xiaozhengm 520 said...

2016-4-15 xiaozhengm
coach outlet
louis vuitton handbags
kate spade handbags
polo ralph lauren outlet
jordan 3 infrared
polo ralph lauren
coach outlet
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
kate spade handbags
north face outlet
polo ralph lauren
gucci bags
louis vuitton outlet
cheap oakley sunglasses
nfl jerseys
kate spade
nike huarache
cheap oakleys
ray ban sunglasses outlet
ray bans
ralph lauren outlet
gucci handbags
coach outlet
ralph lauren outlet
ray ban sunglasses
gucci shoes
replica watches for sale
michael kors outlet
michael kors outlet clearance
coach outlet
louis vuitton outlet
ralph lauren polo outlet
ray ban sunglasses
nike uk
ray ban wayfarer
louis vuitton outlet stores
mont blanc
louis vuitton handbags
michael kors outlet clearance