SENGIT | Tirana Aduka
Custom Search

Monday, February 4, 2013

SENGIT


SENGIT banget aku ndelok key
Wes di kandani wira-wiri
Yo koyo ngunu wae
Di kandani men apik lakon ney
men dhadi wong
Sak tenan ney orak keno koyo ngunu
Menungso bioso yo koyo ngunu
SENGIT banget.......

Maksud Ayat Di Ayat Dalam Bahasa Malaysia

Meluat sangat aku lihatnya
Sudah di Nasihatkan berkali-kali
Ya begitu juga
Di Nasihatkan biar baik perangainya
Biar jadi Manusia
Sebenarnya tidak boleh begitu
Manusia biasa ya begitu
Meluat sangat



MENUNGSO = Manusia / insan
SENGIT = Meyampah / Meluat


TiranaAduka


11 comments:

Kakzakie said...

Angger menungso orak ngerti guyup karo wong memang sengit sopo wahe seng ndelok..

TiranaAduka said...

*kak zakie
Kui la bakyu ku....payah pak ngomong...di kandani orak ngu-nguh....pak keprey ei meneh....kesel nek kandani...walah walah...
rasaney pak ndupak...tapi sabar sabar...

Anum said...

salam isnin
singgah pagi
apa khabar pagi ini

TiranaAduka said...

*anum
Thanks sis anum
Alhamdulillah sihat.

mama aryan said...

tak fahamlah kalu takde maksud ayat dalam bahasa malaysia tu..hehe

TiranaAduka said...

*mama aryan.
Ada tu
Terima kasih sudi lapangkan masa di tempat ta ni mama aryan.

Remy hazza said...

kalau perangai tu susah diubah..... sampai ke tua lah....

Wirda Amir said...

insyaAllah...cuba mengubah dgn kesabaran...susah nak mengubah sikap org lain...sikap diri sendiripun kita susah nak ubah...kalau org utara,meluat tu bermakna benci yg amat sgt tu...moga tiada benci dlm hati...hehehe

Kesuma Angsana said...

banyak dah belajar ni

aku HaniAsyira said...

pening dah ni... ~_~"

Deqla manjew said...

Trbaik..p jgn meluat2 selalu tau TA.hihihi