TOTO | Tirana Aduka
Custom Search

Thursday, February 21, 2013

TOTO

TOTO atau  Susun , toto bermaksud susun dan toto adalah dalam sebutan bahasa jawa
cara menyebut toto dalam intonasi dan bunyi yang betul adalah seperti berikut

* Huruf Jawi selepas DHOT.. THO
Itulah bunyi TO

Contoh Ayat Bahasa Jawa

Angger Di TOTO seng Apik
Kepenak arek ngolek meng-ko

Maksud Ayat Di Atas Dalam Bahasa Malaysia

Jikalau Di SUSUN Dengan Elok
Senang Nak Di cari nanti




17 comments:

Zig Zoor said...

mantap belajar bahasa jawanya ya shabat.

TiranaAduka said...

*zig zoor
terima kasih zig zoor...kamu jua mantap blognya..terima kasih sudi melawat TA

Nurzakiah Hanum said...

lain bebenor ayatnya ek

Embun Melati said...

Ingatkan TOTO apa tadi...hehehe

Putera Dunia said...

Ingatkan TOTO-4D... :-)

Ummiarissa Mahdi said...

okay..ada syle sikit nak sebut tho tho...gitukan...tq

Aziela said...

Sebutan T dengan R dalam bahasa Jawa memang kena 'pulun' sikit, kan TA.

P/S : Bagaimana keadaan bonda TA sekarang?

Kakzakie said...

Prounce kena betul tekankan sikit macam kata Aziela.

Angger noto bantal yo men seng roto. Moto seng delok penak.

Toto akan jadi noto ikut ayat hihi... pening kepala org nak belajar:)

TiranaAduka said...

*Anum
sikit je kelainan nya

*Embun Melati
Bukan Yang tu tau..hehehhe

*Putera Dunia
Bukan...

*Ummiarissa Mahdi
Yup...betul tu..thanks

*Aziela
Tepat sis..ada kemajuan sis aziela
p/s alhamdulillah semakin pulih..TQ sis sudi bertanya

*Kak zakie
Yo keno angger noto..
Tengok pada ayat sis...
ISH>>>>otai kak zakie berbicara..kalah la TA...jgn marah sis...hehehehhe

Remy hazza said...

baru tahu,,, ingat sport toto tadi..... lagi satu toto yg selimut tu....he3

Mrs Velentine said...

ingatkan toto selimut

yana aina said...

yana pun fikir toto "cadar" tue. hehehh btw thnx TA .. atas usaha promot GA yana. Moga bunda TA sihat sejahtera ^^

Wirda Amir said...

salam tirana...

toto biasa nama utk alas tmpt tido tu...hehe

Nadia Johari said...

ingt toto tmpt tdo tdi..hehe

QasehnyaRania said...

saya cuma tahu toto yg yg dibuat tiido tu je..hihi
bhasa jawa pon ada juga guna perkataan TOTO

aku HaniAsyira said...

igtkan toto apa dah tadi..

Coach Factory said...
This comment has been removed by a blog administrator.