BUTA HATI | Tirana Aduka
Custom Search

Thursday, December 27, 2012

BUTA HATI


Islam Kui Kepenak Banget
Seng Ngerteni
Kambek Seng Ngelem Belajar
Orak Sak Enak ei Dewe Waei
Ojo Isin Arek Takon 
Gawe Penguripan
Isin-nan ono Panggon-nan ne
Marai Kepenak Nang Urip
Angger Ngelem Ngaji

Maksud Ayat Dalam Bahasa Malaysia

Islam Itu Sangat Mudah
Bagi Yang Memahami
Dan Bagi yang Ingin Belajar memahaminya
Bukan Hidup sesuka hati sahaja
Janganlah Malu Hendak Bertanya
Digunakan Untuk Kehidupan
Malulah Pada Tempatnya
Biar Hidup Ini Mudah
Jikalau Mahu Belajar

TiranaAduka

17 comments:

Budak Kampung said...

islam meme mudah bagi yg betoi2 memahami.islam xmenyusahkan malah menyenangkan

Anum said...

islam ada lah ketenangan sebenar

Tihara said...

Islam memudahkan macam dalam sepotong ayat last sekali Surah al-Hajj..

Aziela said...

Untuk mereka2 yang mengenal Islam. Kalau yang terbabas jauh tu, banyaklah alasannya.

Ummi Iman said...

Masih byk lagi ilmu untuk dipelajari. Semoga Allah sentiasa bukakan hati supaya hampir kepadaNya.

pinky said...

betul sangat....kita yg menyusahkan kekadang...

Riedaffya ibrahim said...

biar buta huruf jgn buta hati..buta huruf bole blajar pelan2 tp kalo buta hati..trus tertutup hati utk belajar..

Cik Ain said...

yup ..thumbs up :)

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Islam mengajar kita erti kehidupan, bila senang bersyukur dan bila susah bersabar maka mudahlah kehidupan kita rasa...

Kesuma Angsana said...

tq sbb rajin ajarin aku hehehe

aku HaniAsyira said...

islam mmg sgt indah dan halus je..

Aida Omar said...

setuju!! Islam sangat2 mudah dan menyenangkan serta memberi tunjuk ajar yang sangat lengkap dalam kehidupan.. tapi bagi orang yang tak mahu atau malas memahaminya memang tak akan merasa seperti kita rasa..

*atas tu bahasa apa ea tiruna?

mama aini said...

assalam TA..ehem betul pendapat ni !!..
maaf mama tak sihat sikit aritu..sbb tu tak lawat TA..

Dinas Aldi said...

Bahasa Jawa eh? :)

Jay Ar said...

Yg paling sedih bila org Islam sendiri yg mengelirukan Islam kpd org bukan Islam hingga mereka takut kpd Islam....

Remy hazza said...

islam pegangan kita semua.....

Mohd Zainuddin said...

mintak saya jangan begitu....