Teluk Batik Malaysia | Tirana Aduka
Custom Search

Wednesday, August 8, 2012

Teluk Batik Malaysia

Aku jual RX-Z aku....tolak kat kedai aku ambik TZ-R...masa tu memang jarang....ada motor jenis nie...aku suka ...minat dengan cutting dia.......tolak campur aku kena tambah duit sikit....tak banyak cuma dua ribu lebih aje....tak sangka motor cabuk aku ada harga rupanya....
lusa aku ambik motor di kedai Welly...




Bila dah ada motor baru biasalah...panjang langkahku......sebenarnya memang dah panjang pun....huhuhuhu...
Destinasi pertama aku adalah Teluk Batik....biasala bila lagi nak test motor baru aku.....aku sorang guna TZ-R model Yamaha juga.....berwarna biru pitih...sebenarnya  warna tu je yang ada masa tu....

Kawan-kawan yang lain masih lagi menggunakan motorsikal lama dia orang tak kisah lah mungkin rezeki aku lebih......Lagi pun motor diaorang dah up-great.....tambah sana tambah sini...dah kelajuan tu tak serupa RX-Z ........American yang bagi cadangan untuk kesana...aku follow je masa tu......sesekali raound the malaysia pun best gak.....

Kalau di kira adalah 30 biji RX-Z semua budak kampung aku je....aku sorang naik TZ-R.....pun join gak pasal orang lama.huhuhuhuhu....kebanyakkannya muka-muka baru....budak-budak baru.....tapi kompom mereka semua berlesen....kalau tak de lesen...tumpang je la.....

Masing-masing ada pasangan ...kecuali aku dan beberapa budak lain.........single rider je.......Perjalanan menuju ke Teluk batik menggunakan jalan dalam....jadi pemandangan lebih selesa...tak laju dan banyak traffik light...so semua kene disiplin walupun  ada di kalangan kami rider maut...kaki racing...tapi bila dah konvoi semua macam baru dapat lesen....memang geli melihat gelagat kami...yang penting pada masa tu keselamatan.....almaklumlah semua otai-otai dah pernah terlibat dalam kemalangan motorsikal...tapi bukan di jalan raya......SEMUA DI LITAR PERLUMBAAN...termasuk aku.....sakit oi kalau jatuh ....

Walaupun terlatih dan dah lali dengan jatuh motorsikal...bila jatuh sakit.....sakit sangat...sengal rasa satu badan kalau tak luka...serius nie....kalau luka..erm...paham-paham je la....

Bila dalam perjalanan aku tengok pasangan yang naik motor seiring dengan aku....aku terkenang dengan Zu...
Ah.............!!!!!!!!!...........aku cuba melupakan detik manis...kini aku tinggal sorang...jadi aku layan je suasana pemandangan kampung.....

Nash menjadi marshall tiap kali ada konvoi.....tak de sesiapa lantik....dia akan beri arahan dan cara pemanduan dengan baik semasa menunggang motorsikal......
Kalau ada bebudak yang over...dia akan segera berhenti dan memberi amaran terakhir...tiada pertama atau kedua.......ganas jugak....

"engko kalau nak tunjuk skill bukan kat sini.....!!!!!! minggu depan turun Batu Tiga......Ada berani....?" tulah ayat yang sering di berikan pada penunggang yang baru join dan nak cuba-cuba tunjuk aksi di jalan raya....
Dengan susuk badannya yang gagah...memang gerun gak kalau dia sound orang camtu...aku hanya mampu tersenyum bila dia beri nasihat pada budak-budak yang baru nak naik....kalau budak yang tak kenal dengan Nash...dia sahut je cabaran tu,,,,akhirnya kompom kecundang...Nash ni gila-gila sikit orangnya,,,   kalau kat litar...keluar tanduknya...dah tak ingat dunia...janji menang......huhuhuhuhu......

Tiba di Teluk Batik tengahari..........letih rasanya....berhenti 2 kali sahaja untuk isi minyak.....lepas tu terus je jalan sungguh indah pemandangan pantai di sana.....aku membuka helmet dan meletakkan pada tangki motorsikal ku...........

Deruan ombak yang memukul pantai......membuatkan aku terleka dengan pemandangan yang begitu tenang....ntahlah....aku terus menuju ke pantai.....airnya yang jernih ketika itu........masing-masing dengan hal mereka...aku tak pedulikan mereka langsung...aku menuju ke sebuah batu besar,,,lalu duduk disitu.......

Berkumpul di kedai makan yang berhampiran.....lapar rasanya......bab nie.. kami semua jenis yang makan bayar sendiri...  masa tu taklah mahal.....setakad untuk mengalas perut kira oklah....
Ni yang aku tak leh tahan...bila tengok yang berpasangan makan sama......aku menjauhkan diri bercampur dengan budak-budak yang solo.......jadi kurang sikit perasaan dengki aku ekekekekeke.....


Sebelum berangkat pulaang pada sebelah petang aku sempat jua membelikan ole-ole untuk mak .abah, atok dan adik-adik ku......
Nasib baik bawa bag sandag ...kalau tak mana nak letak barang tu semua..... Bersambung

3 comments:

therealrehana said...

*aktiviti sementara tunggu nak sahur..heheheh
best entry ni, wat hilang ngantuk je ^_^
x sabar nak baca sambungannya..heheh
sabar itu indah ~

TiranaAduka said...

#ieyna94
Thanks....
Selamat menjalankan ibadah puasa..

~~su manje~~~ said...

huhuhuhuhuhuhu............uncle......
su kat sini....bace kisah uncle........