Bukan Mabuk Minum | Tirana Aduka
Custom Search

Thursday, August 2, 2012

Bukan Mabuk Minum

Makan tak lalu tidur tak lena...tapi aku mandi tetap basah......inikah yang dinamakan cinta.....cinta pandang pertama.....Mengapa aku rasa begini......seumur hidupku aku tak pernah rasa sebegini....

Akhir aku bertemu Zu...masa kami beli barang untuk bertunang...selang dua hari aku telifon tu pun kejap je sekadar bertanya khabar......ni dah nak masuk dua minggu aku tak jumpa Zu.......
Aku dah jarang lepas kat tembok....jamming dengan member gig pun amat kurang.....

Balik kerja....pergi ngaji umah  Haji Hambali.......
lepas tu balik rumah tidur....kalau aktiviti kat masjid aku ikut................. tu memang tak leh lari...kalau aku lari atok dan abah kejar aku sampai dapat....

Mak....mak yang mula perasan tingkah laku ku berbeza dari hari hari sebelumnya.....
memang mak yang terbaik buat aku.....belum pun sempat bertanya apa............mak dah senyum kat aku...aku malu........

" Anggau ye....?" soal mak
" Macam ni ke mak rupanya anggau...?"  Aku hairan bertanya
"Berapa hari dah......?  soal mak tanpa menjawab pertanyaanku...
" 2 minggu lebih...? jawab ku...
" Esok...ko bawak lah kesini...tolong mak masak..." jelas mak...
" Ai mak...belum apa-apa dah suruh masak..." suaraku....
" Suai kenal apa salahnya..." usik mak sambil tersenyum

Leganya rasa aku bila mak bagi tahu begitu...seolah-olah mak faham apa yang aku alami.....
Mak......mak....I love you mak..........
Gubahan barang untuk pertunangan ada di rumah nenek....hampir siap separuh....itu yang mak bagi tahu padaku

Tempoh dua bulan rasanya belum tamat......minggu depan mak dan abah menyuruh pakcik dan makcik sebelah abah untuk menghantar rombongan...aku memang tak tahu langsung bab tu ...semuanya orang tua yang uruskan.....aku bersyukur......terima kasih ALLAH....memberi daku sebuah keluarga yang bahagia...

Bersambung

16 comments:

Dylla Abas said...

amboiii...angau rupanya kawan kita ni..insyaAllah,semoga semuanya dipermudahkan ye :)

Anum said...

la angau rupanya
hehe

TiranaAduka said...

#Dylla Abas
#Anum

*TiranaAduka tutup mata dengan kedua tapak tangan sambil berkata...
"Ya,,,pada masatu"...huhuhuhu,,,
malu nie....

Kesuma Angsana said...

penyakit tu!

Dinas Aldi said...

Salam kenal dik TiranaAduka. Angau naa, kehkeh! Fewit!

Akak doakan semoga dipermudahkan segala urusan, amin!

TiranaAduka said...

#kA
#Dinas Aldi

*TiranaAduka tutup mata dengan kedua tapak tangan sambil berkata...malunya saya......adoi....

C'Jai said...

Hehe...pandai dah angau meng angau skrg ni... Sekarang ni jangan bercinta sakan lagi...sbb yg paling bes bercinta selepas nikah....;)...percaya lah...!

TiranaAduka said...

#C'Jai
memang sis saya sokong 100%......tu pada ketika waktu tu sis.....kisah saya di kala anggau....panjang lagi kisahnya

izz iizza said...

dh nk bertunang ker..tahniah..angau tu biasa la..semua yg muda ni pasti akan kena penyakit angau..hihi

TiranaAduka said...

#izziizza
haah sis pada ketika itu dan selamat sis........acara pertunagan tu...syukur...tapi sis .....saya sedey la.....hukhukhuk

sUke-sUki :D said...

wah..da bleh bkk klas bhasa ni. ;D

TiranaAduka said...

#sUke-sUki :D
Boleh apa salahnya....
sapa nak reg yuran RM5 inggit je...seumur hidup.....ekekekkekeke

~~su manje~~~ said...

ingatkn mabuk minum todi tadi.......
uncle ni buat suspen je........
sronok story uncle....
boleh release tension bace.......itu su rasa la...

Coach Factory said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Coach Factory said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Coach Factory said...
This comment has been removed by a blog administrator.