UP TOWN DAMANSARA | Tirana Aduka
Custom Search

Monday, August 13, 2012

UP TOWN DAMANSARA

TiranaAduka-up town damansara 1996
TiranaAduka-up town damansara 1996
   Malam minggu turun  UP TOWN  DAMANSARA tempataku lepak....memang tempat tu agak sosial dan open pada ketika itu...sekarang tak tau la macam mana...Aku mula mengenal up town damansara dengan sahabatku...Ramin....dia ramai kenalan selaku officeboy disana......pada awal aku jejakkan kaki disana....terkejut sakan........... ialah....suatu yang baru bagi aku...... dunia baru.....Penuh dengan hiburan semata....pub dan disco pun ada...open semuanya......pengunjungnya dari pelbagai bangsa...mat salleh pun ramai....bermula jam 11 malam hingga ke pagi subuh...bagaikan tiada batasnya disana....Tapi bukan itu yang kucari.......

    Yang aku suka....banyak motorsikal yang turun pelbagai jenis dan model....disitu....dari yang kapcai hinggalah yang berkuasa tinggi......penuh gerai-gerai dengan mat-mat motor dan minah-minah motor..Bersusun rapi mengikut jenis dan model......macam nak jual. atau pameran.... semua kilat silau mata di buatnya...
Kali pertama aku turun up town damansara aku di bawa menaiki kereta Ramin.....masuk 3 ,5 kali kami turun dengan motorsikal dan kami kadang kala turun beramai-ramai...sekadar minum dan sembang tentang motor sahaja disana...bukan setiap minggu kami turun...dalam sebulan 2 kali je...

    Pada suatu hari Ramin ada menyatakan hasratnya untuk berjumpa dengan seseorang..di up town damansara....aku pun tak banyak soal padanya.......macam biasa..lepas Isyak aku siap-siap nak turun up town...aku beritahu mak........mak pesan jaga diri baik-baik dan jangan pulang lewat....huhuhuhuhu...

   Selewat-lewat aku sampai rumah jam 4 pagi.......dah biasa...kalau malam minggu.mula-mula dulu mak abah pun bebel jugak(mana ada orang tua yang tak bebel anak balik jauh pagi...)...tapi aku maintain ok....sebab pagi subuh aku bangun untuk solat walau mata ini ada gam gajah....memang berat nak bukak   tapi bila dah kena air segar sikit.....aku akan mandi dan solat..pastu tidor lagi kalau aku ngantuk sangat..kalau tak ngantuk aku akan menemani mak ke pasar untuk mencari lauk...

'Engko nanti tolong aku tau...ini 1st time aku jumpe....' pinta Ramin padaku
'Eh...napeko nie releks la napa pulak nak gementar' Aku pelik
'Aku sebelum nielayan kat telifon je,,,tak pernah jumpe langsung nie la 1st time..' kata Ramin
'Sapa dia...?..ai...cam pelik je bunyinya...' tanya aku pada Ramin
"Nama dia Sherin.....dia suplyer kerani kat tempat aku kerja...dia selalu call...pasal barang dah sampai ke belum kat tempat aku...'Jelas Ramin

"La...............perempuan ke....aku terkene malam nie...napatak beritahu awal...'Marahku
'Kenapa.......salah ke..? ala....tolong la aku...'aku gementar nie......1st time nak jumpa....'suara Ramin
'ko jangan risau la...aku dah suruh bawa member dia...dia tak datang sorang...' Tegas Ramin lagi
'Aku cuma beritahu ko sorang je ni...member lain tak tahu...tolong la.......aku....aku segan sikit kalau berjumpa...' Pujuk Ramin...

     Ramin merupakan salah seorang member rapat aku....yang lain pun rapat juga tapi kenapa dia pilih aku.......er...
Aku bukanlah jenis yang pandai mengayat atau menyusun ayat berbunga-bunga dan bermadah. manis   ...aduh....ramin buat hal...silap hari bulan aku blah je  tinggalkan dia sorang-sorang..(kesian pulak) Aku ingatkan member motor..ialah..ada nak jual motor ke..?...atau hal-hal yang berkaitan motor

"Hai...saya Sherin....ini Lia.....'tiba-tiba suara dari tepi menegur ku....aku bangkit dari kerusiku....
memperkenalkan diri ku dan Ramin tanpa berjabat tangan......Tangan yang di hulurkan oleh Sherin di sambut oleh Ramin.........aku selamba je....
"Assalamualaikum' Suara aku
'Waalaikumsalam....' jawab Sherin
'Oooooooooooo...ini saudara Ramin.......rupanya....'Sherin memula bicara...
'Kat telifon bukan main rancak.......bersuara" jelasnya...
'Eh...mana ada biasa-biasa je nie...cuma terkejut melihat cik sherin yang cantik nie...'kata Ramin...pandai puladia mengambil hati Sherin......Lia hanya tersenyum melihat aku....
Lia dan Sherin merupakan gadis kota.....pertama kali aku lihat mereka.....rupanya...gadis kota dan kampung memang berbeza.......aku faham keadaan itu....aku melihat mereka dan bercermin tentang diriku.......bila aku lihat mereka aku lihat adik-adikku......

     Banyak persoalan yang ku tanya pada Sherin dan Lia...Ramin hanya menyelit di tengah-tengah perbualan kami...aku tak kisah mungkin ini pengalaman pertama ramin......aku bukan ajar yang buruk sebaliknya cuma menyelam hati budi gadis kota itu...
Bak kata orang usia dan pengalaman mematangkan aku.......habis aku korek kisah mereka berdua.....bak kata pepatah melayu......bermain layang-layang....hulur tarik......mereka dah seronok berbual dengan aku.....interaksi mereka pada Ramin kurang...aku cuba menarik ramin dalam perbualan kami...Ramin agak kekok pada mulanya.....Lia sahabat sepejabat Sherin rupanya....

Tanpa di sedari jam sudah menunjukkan jam 2 pagi.....air pun dah order sampai 5 round.....
'Eh tak nak balik ke kita" aku memotong bicara...
'Ala..nanti la bang...kita orang seronok la.... bual dengan abang nie.....ada je cerita...' Rayu Lia padaku
'Lain kali kita sambung cerita lagi ok....' suara aku....
'Nak balik naik motor ni...jauh...sejuk ..ngantuk lagi..." Jelas aku...
"Abang ada nombor telifon tak..? tanya Lia..
'tak de....!!!!!" aku pantas menjawab....
'Cam ne nak hubungi abang......?" tanya Lia
'Call Ramin je...' jelasku selamba......

Kami semua beredar...kulihat mereka menaiki kereta....sambil melambaikan tangan ke arah kami...

"Malam nie malam paling seronk la bagi aku...' Tiba-tiba Ramin bersuara
'Nasib baik bawak ko...terima kasih....' kata Ramin sambil memerhatikan kereta Sherin berlalu pergi
'Terima kasih je..'Gertak aku
'Balik nie isikan minyak motor aku full...'kata ku
'Jagankan Full minyak di tangki..... stesen minyak aku belikan pun boleh...' gurau Ramin
'Ko jangan tak boleh tidur pulak malam ni' Nasihataku pada Ramin
"Dia anggap kita kawan je...ko jagn over pulak' jelasku lagi
'Aku tau la...'  Ramin

Aku menumpang sedikit kegembiraan dari seorang sahabatku...pertemuan di UP TOWN DAMANSARA cukup memberi seribu erti bagi sahabatku Ramin....Jelas terbayang di raut wajahnya.....di awal wajahnya yang cemas dan diakhiri dengan kegembiraan..... bagi ku...tanpaku sedari....aku mungkin dapat melupakan sedikit kesedihan yang kualami......Bersambung
Hati TertutupUntuk Bercinta







.

12 comments:

Unknown said...

ala bro, pas la lia kat gua bro.. kalu lu taknak, gua boleh tatang bagai minyak yang penuh... peace...

TiranaAduka said...

#SDZ..
Wah Wah Wah,,,SDZ,,,,begitu pulak...
Lia sekarang dah anakdua la BRO...
Berbahagia dia dh sekarang...syukur alhamdulillah.......tahun lps gi umah dia beraya...huhuhu sorry bro..ini memori lama...

QasehnyaRania said...

cepat la sambungannya..apa jadi antara ramin dan sherin..nti inform saya yer kat sini lobaksusue.blogspot.com..

Anonymous said...

Salam...seribu kali salam....
rupanaya..ini blog bro..
Thanks so so so so..much atas derma yang bro beri tempoh ari...
saya tak sangka bro.......ada insan yang sudi menghulurkan bantuan...

Saya cam no plate motor bro tu....dan,,,kirimkan salam saya dan jutaan terima kasih pada meru'bikers .....
Wa caya sama lu bro...

Anonymous said...

kenangan mengusik jiwa ye

TiranaAduka said...

#kasuhnyarania
Baik...thanks sudi singgah blog TA

# Anonymous
Maaf sapa ye tu..?....tuan salah org kot...

#KesumaAngsana
Thanks sis TA.....erm....

Unknown said...

aiseyman...memori lama ka?? ingt citer baru... ahakz... hehehehe peace...

TiranaAduka said...

#SDZ
usahlah berkecilhati bro..
bunga bukan sekumtum.......
bungga ada di taman......

Anonymous said...

Hello, its fastidious piece of writing about media print, we all understand media
is a great source of data.

My web page: seo rankings, 123abcdef123456.com,

oakleyses said...
This comment has been removed by a blog administrator.
oakleyses said...
This comment has been removed by a blog administrator.
oakleyses said...
This comment has been removed by a blog administrator.