Dugaan Percintaan | Tirana Aduka
Custom Search

Monday, August 6, 2012

Dugaan Percintaan

Dengan nama Allah Yang Maha pemurah Lagi Maha Penyayang

Rezeki, jodoh dan ajal maut bukan kita yang tentukan dan bukan kita yang uruskan...berdoa dan berserahlah......mungkin Allah Swt nak menguji aku.......itu anggapan aku..... mak dan abah hanya suruh bersabar......dan banyakkan berzikir......di dalam hati
Apakah bukti cinta aku pada Zu..?....mungkin itu yang hendak dilihat......Aku diuji...dengan betul-betul ujian dariNYA....
Zu di tarik olehNYA...mungkin DIA lebih sayangkannya ......aku tak boleh menerima hakikat itu....Aku Marah....Hati ku tuli ketika itu.....kemalangan di hadapan rumahnya ketika Zu melintas jalan meragut nyawanya..
Aku mengalirkan air mataku ...dikala menulis coretan ini......AL- FATIHAH DULU........

Tak terkata apa aku .........di kala mendengar berita yang disampaikan oleh mak aku....waktu tu aku baru pulang dari kerja.....hajat di hati untuk menelifon Zu....terasa rindu yang amat sangat....natahlah kenapa pada hari tu aku rasa lain sangat......hati seolah-olah di panggil untuk bertemu Zu....

Abang Zu datang kerumah  aku....memberitahu  mak tentang kejadian yang menimpa adiknya......lalu bergegas ke hospital untuk membawa mayat Zu pulang ke rumahnya.....

Aku...hanya mampu terdian.....INNANILAHI  wainnailaihirojiun..... pun tidak ketika  itu.....mak suruh banyak bersabar dan beristiqfar di dalam hati...............aku tidak kerumahnya....sebaliknya mak dan abah yang menuju ke sana...
Waktu pengkebumian aku hadir di hujung jalan....melihat majlis telah selesai di pusara.....aku menghampiri kuburnya.................... mengalir air mataku........ hanya nafas yang panjang dan AL-Fatihah yang mampu ku beri...

Maaf aku tidak mampu menulis lagi disini.....Semoga roh Zu di tempatkan di kalangan orang-orang yang soleheh...amin yarobbalalamin..............~~~~~TiranaAduka




Follow my blog with Bloglovin

27 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Tirana...sebak nya sis membaca coretan ini.
Semoga Zu ditempatkn dlm golongan org2 yg beriman.Aminnnn

Sis doakn semoga Tirana tabah...setiap yg berlaku pasti ada hikmah disebaliknya

Bertuahnya Zu punyai insan kesygan yg amat setia ini.Pastiu Zu pon tidak mahu melihat Tirana terus berduka diatas pemergiannya

Sia dah PM Tirana...

azieazah said...

Tumpang sedih.
Salam takziah.

Bila kejadian ini berlaku?

IntaNBerliaN said...

al fatihah utk arwah..

mmg sedih bila kita kehilangan org yg kita sayang..

TiranaAduka said...

#♥♥azatiesayang ♥♥
Thanks sis.....

#azieazah
Thanks sis...
lama dah......

# IntaNBerlian
Cinta pertama Intan.....

#anum
Thanks sis......amin

Hans Hanis said...

al-fatihah

eita said...

setiap apa yang berlaku itu ada hikmah nyer..
sabar lah e..

al fatihah...

memang hati terluka sangat kalau hilang orang yang kita sayang....

Happy-Sonne said...

Thank you for the nice comment on my blog. I wish you a happy week with a lot of sun. Yvonne

TiranaAduka said...

#hans
Amin......................

#ieta
berat keybord dan jari ini menaip berat lagi hati yang merasinya...

Thanks sudi singgah

#Happy-Sonne
Thanks visit my blog...and wish you have a nice day....

blog juga said...

Salam persahabatan,
Ingin berkongsi banner saiz 125px, sila kunjungi blog kami untuk daftar.

Terima kasih.
http://www.blog.nik.my/index.php?id=39

Wawasanku said...

postingan yg bagus dan bermanfaat
terima kasih atas informasinya sobat
ditunggu yah

TiranaAduka said...

#blog juga
thanks sudi promote...saya dh singgah

#wawasanku
thanks sudi amampir ....saya kesana nih....

Ruse Sulaiman said...

Tertinggal entri ini... Patutlah sedih sgt.. Allah lebih syg kan dia. Sudah tertulis begitu. Yg hidup patut teruskan hidup dgn cara yg lebih baikkan? Al-fatihah buat arwah Zu. Semoga tenang di SANA

TiranaAduka said...

# Ummi Iman
thabks so so so much sis ummi iman

Puan Awin said...

cik awin kembali...

al fatihah...

TiranaAduka said...

#Cik awin
trima kasih...daun keladi ....

amin

therealrehana said...

huhu :'(
terharu btl sy baca entry ni..
sabar itu indah..
allah lebih sayangkannya~

TiranaAduka said...

#ieyna94
hahah
terima kasih
sekadar memori ku....
yup...ia lebih indah
Al-fatihah buat Zu...

insan_marhaen said...

Ujian itu tarbiyah dan sabar itu sesuatu yang cuuuuuukup INDAH.... Allah beri kan hujan untuk hadirnya pelangi yang mempersona.... Yakini itu.... Akak pernah melalui saat begini... Cuma situasi yang berbeda...

TiranaAduka said...

#C'Jai

Kadang kala kalau dapat diundurkan masa tu rasanya tak nak diri ini dicintai....bila direnungi,,,,ia dapat mematangkan saya dalam soal kehidupan...

Thanks sis......

izz iizza said...

masih baru ker ni..salam takziah..semoga rohnya tergolong dikalangan org beriman..

Al-fatihah buat arwah zu..

TiranaAduka said...

#izz iizza
Dah lama sis....
Amin...

Semoga rohnya di cucuri rahmat...
Thanks sis

~~su manje~~~ said...

bersabarlah uncle.......
dugaan tu....moga uncle tabah.....

a.R said...

sedih la wak...

TiranaAduka said...

#cik muda
Relexs..

.::: Princess MOMOY :::. said...

Semoga Arwah Zu ditempat di kalangan org yang beriman
Amin
Al-Fatihah
momoy dapat rasai apa yang TA rasa
kalau menulis post entri 'pergi' di blog sendiri pun, rasa sebak, rindu sedih semua ada
harap dear tabah ok.

TiranaAduka said...

#momoy

Terima kasih momoy...
memori silam.....bagi saya kehidupan harus di teruskan jua...
Tak begitu momoy...?

amaniammar said...

salam kenal dri amaniammar plak,,

bro salam takziah..situasi ini sma seperti sy alami 10 yg lalu..di saat kita kecapi keindahan percintaan, mmg Allah duga kta dgn kesabaran dan keredhaan kita terhadap ketentuanNya..
cam kisah sedih sy dulu..saat dia hendak menghembuskan nafas terakhirnya..dia masih tggu utk saya berada disisi biarpn saya adalah org terakhir utk tatap muka dia (koma semalaman sblm kembali kepadaNya)
barulah saya faham dan mengerti erti CINTA dan KASIH dari org selain ibu bapa sendiri..
dari saat doc mengesahkan kematiannya, setiap hari rintihan n tangisan saya iringi..(sy alami depressi selama 100 hri pemergiaanya)
mmg kelukaan ini sukar utk diterima
cam bro jg sy sukar terima insan lain (amik masa till i get someone who really need me in his life..)
then it's took almost 6 year sy kembali utk terima insan lain selain dia..
Alhamdulillah kedukaan itu berlalu dan sy syukur dgn my other half sekarang..

be strong...n keep searching for the right person..mgkin bkn sekarang...

panjang comment sy kali ni..