Perjalanan Yang Panjang | Tirana Aduka
Custom Search

Wednesday, August 8, 2012

Perjalanan Yang Panjang

Dulu masa ku anggau...... makan tak lalu....tidur tak lena...mandi basah......

Kini bila putus cinta.......Ya...Allah...rasa seperti jantung ku telah tiada...nak kata sampai menonggeng...tak pulak.......tapi masih berdegup ku rasakan ketika itu...

Ntahlah....abah  dan mak hanya berkata dugaan dan bersabar sahaja....
...Mudah menyebut tapi payah bagi aku untuk menerima.....
Setelah aku berikan hati ku ini pada Zu.......aku seperti tiada hati lagi......ntahlah....
Bagai mana aku nak menulis di catatan maya ini...sukar digambarkan....

Aku hanya membisu.....di rumah....begitu juga dengan sahabat-sahabat baik ku......aku hanya bersuara jika aku

Pergi Jamming
Tengok Kensert
Dan  Mengaji........

Hampir tak normal di buatnya........
Mujur semakin hari semakin hilang sedikit-semi sedikit ingatan.......bersama Zu.....tapi mana mungkin....CINTA PERTAMA....Seperti Terpatri memoriku bersamanya..sedangkan tempat jatuh lagi di kenang....

Hati ku tertutup intuk bercinta.....ntah mengapa...adakah aku serik atau aku yang berhati waja..... seronok berada di alam itu....segalanaya indah seindah syurga dunia pada ku ketika itu tetapi bila mengenangkan kembali betapa peritnya penderitaan setelah aku gagal........ serik rasanya untuk kali kedua....ntahlah...

Aku bangkit.....bulan demi bulan.........bangkit seperti orang yang lumpuh....kembali berjalan seperti biasa.......seronok rasanya bila dapat berjalan kembali.......melihat sahabat baik ku seorang demi seorang menamatkan zaman bujangnya...aku gembira .....bukan sedeh..........Syukur......dapat ku menumpang kegembiraan rakan-rakan aku......walau hanya menumpang sudah cukup membahagiakan ku ketika itu....

Ya...Allah bukankan lah Pintu hati ku ini................amin...Bersambung Di Teluk Batik Malaysia

17 comments:

sUke-sUki :D said...

sbar bnyk2 ye.. masa dpt mnyembuhkan luka kat hati tu..insyllah =)

Anum said...

sabar ya

pinky said...

byk kan bersabar ya...bulan2 puasa ni...=)

fizafantagirO said...

Sabar ye.
semoga terbuka hati kamu untuk mencari pasangan hidup :)

Ismi Iman said...

nh ag confus ai 2 kata dh kwin...

Dylla Abas said...

tiap dugaan tu pasti ada hikmahnya :)

Kesuma Angsana said...

pasti ada hikmah disebalik setiap kejadian, sudah tertulis jodoh kiat sebenarnya jadi sabar & bertabahlah

Mario said...

sampai skrg ke?

izz iizza said...

jodoh dengan insan lain pasti ada..sentiasa sabar menunggu ya..pasti dia bukan yg terbaik untuk kamu..

TiranaAduka said...

#sUke-sUki
Betul tu....tapikan rasanya bagaikan terlalu lama untuk terubat....adus...

#Anum
Baik sis..thanks

#Pinky
Tu peristiwa lama la pinky....

#Ismi Iman
Mana ada kata begitu....cuba ismi iman baca betul betul kisah saya dari mula....

#Dylla Abas
Betul tu.....lama ......baru saya sedari...syukurlah....saya dah ok..

#Kesuma Angsana
Ya sis KA......pada mulanya memang x dapat nak terima ...serius sis...

#Mario
Tak de lah....

# izz iizza
Betul tu sis.....macam mak saya kata juga pada masa itu....mulanya tak percaye.....pastu lama-lama barulah tau....

Ikhwan Suhaimi said...

Mule2 bace entry ni cam konpiuss jap.. bile bace entry "dugaan percintaan " baru paham..

Saya ingat T.A dah khawin..

Sbagai manusia Sabar, redha dan tawakl tu je mampu kita buat. :)

TiranaAduka said...

#Ikhwan Suhaimi
tak pe take your time .....santai santai je...tak de masalah...

Belum kawin lagi pada masa tu....


Tu la......peritttttttttttttt...sgt rasanya........alhamdulillah take time lah nak pulih....

ieyna94 said...

*bnyk sgt perkataan "ntahlah"..heheh
xpe2, take ur time k =)
insyaallah langit akn cerah xlama lg..
org kata mendung xkn lama kn..
ntahlah..lupe2..
pa pn, sabar itu indah ^_^

TiranaAduka said...

#ieyna94
Dikala menulis ntahlah dikala itulah berlinangan air mataku..

Thanks so much ieyna94

Ummi Iman said...

Org baru tak marah ke cerita kisah lama ;) mmg memori lama susah nk lupa.. Ada dalam diari kehidupan.. ada masa pasti teringat

TiranaAduka said...

#Ummi Iman
Tak de lah sis....kami tiada rahsia...senang hidup......

ITula....kadang ingat terus tulis simpan kat draf dulu.....

~~su manje~~~ said...

teruskn menulis uncle......
su kalau lpg baru su ko.en.....uncle usah ridau la...
su sokong uncle disini tau......
love uncle so much......muuuuuuuuuuushhhhhhh.......