Membawa Hati Yang Duka | Tirana Aduka
Custom Search

Tuesday, August 21, 2012

Membawa Hati Yang Duka

Merawat hati yang Luka TiranaAduka
Salam lebaran semua

      Dikala Takbir bergema....di pagi raya tersentuh rasanya hati dengan  laungan Takbir...sungguh sahdu....
Aku mengorak langkah longlai menuju  surau untuk bersolat sunat Aidilfitri....Baju Melayu aku tahun lepas punya...
Ku lihat kegembiraan kanak-kanak riang berlari kesana sini di laman surau......
Bermacam warna pakaian serba baru...semua indah dan ceria......sedikit sebanyak dapat mengubat kelukaan hati ini......




          Juadah  sedikit demi sedikit yang di bawa oleh jemaah semakin lama semakin banyak di pangkin anjung surau.......tiada paksaan untuk membawa juadah........terpulang pada masing-masing untuk membawa sedikit atau banyak...yang penting keiklhasan hati untuk bersedekah di samping dapat berkumpul selepas solat sunat hari raya ini...Segala macam ada dari kuih muih hingga ke makanan berat.....Tak kira miskin dan yang berada...sama sahaja...di kala itu...

  Selesai jamuan  solat dan khudbah hari raya......dan jamuan makan...aku terus menemui kedua ibu bapa ku.......AMPUN DAN MAAF ku pohon dari mereka......
Pakcik dan makcik sebelah umah ku ku singgah ......hanya sekadar memohon ampun dan maaf tanpa.......berbual panjang............walau mereka di ceruk mana aku ku cari sempena hari yang mulia ini........

   Selesai semua aku mengenakan seluar jeanku dan t-shirt...jaket jean biru.....dan kasut leagend kulit buaya ku...yang ku tempah dua tahun lepas....masih elok lagi.....
Aku bawa motorku menuju ke suatu distinasi tanpa arah...ntah kemana arah belum pasti.....
Kawan-kawan pada waktu tu aku dah tak ingat....aku layan hati yang luka ini........

Yang aku tahu aku berada di...lebuh raya sekarang...............Lokasi untuk ku tuju...masjid negara....
Magrib aku tiba di sana.....Selesai solat aku berdoa dan bermohon pada yang ESA............amin

8 comments:

therealrehana said...

semoga doa TA diperkenankan oleh Allah..aamiin......... :)

MalizaMah said...

amin...
sampai ke masjid negara. leeza tak berkesempatan ke sana.

Unknown said...

amin moga doa di pagi raya Allah kabulkan ya..datang nak follow

uncle said...

maaf tak boleh tinggal jejak ..chat box kena block kat opis huhuuu..uncle klik 2 ketul untuk tirana disini

nuyui a.k.a miss YUI said...

amiinnn.. slmt hari raya ya..

.::: Princess MOMOY :::. said...

Amin.

Tapi kenapa hati luka nih
adeh

btw dear, nama saya momoy bukan mommy dear

syakirah izwanie said...

Selamat Hari raya (:

oakleyses said...
This comment has been removed by a blog administrator.