PATAYA - THAILAND | Tirana Aduka
Custom Search

Saturday, August 25, 2012

PATAYA - THAILAND

Pataya- Thailand TiranaAduka
Pertama kalinya aku buat paspord...teruja pun ada...gara-gara nak konvoi ke Pataya- Thailand...
Aku jual TZ-R aku ambil TZ-M...join bebudak K.L...masa tu aku sorang-sorang je join......bebudak kampung aku tak de yang ikut...
Semuanya berpunca dari perkenalan aku dengan mereka di UP TOWN Damansara.......
Masa tu 1st model TZ-M baru kluar.......aku sambar sebiji,,,,kedai Biasa WELLY MOTOR,,,
Warna merah aku punya strike motor.......


Syukur,Fauzan, Mie banjar antara mereka yang join sama dengan aku dengan bebudak KL...Dikalangan kami cuma Fauzan je yang berambut pendek......kira smart la.....cuma dia kurus macam lidi tapi tinggi ya amat..huhuhuhuhuhu....

Yang penting kami satu kepala...sama-sama minat motor walaupun hanya 150cc dah kira ok la...pada masa tu...bagi aku......kalau nak diikutkan tak sataraf dengan lesen aku.....aku punya lesen B full....cuma pada masa tu kemampuan aku untuk ambil motor yang berkuasa besar tak mampu.....duit tak cukup...jadi kena ukur baju dan seluar di badan sendiri....

Prinsip aku dan Buku Kira-Kira aku bujang....sewaktu dahulu.................

1.Duit belanja rumah mak abah aku....
2.Bil-bil rumah mak abah aku....
3.Duit simpanan....aku bagi pada mak....sgt sikit aku simpan.....huhuhuhuhu...
4.Duit makan aku selama sebulan...
5.Duit motor.......
6.Duit untuk waktu sakit
7.Duituntuk belanja kengkawan.....biasanya aku stanby dakam RM 100je....
8.Sedekah.........aku peruntukkan RM50 je........RM10 setiap untuk hari jumaat di kala tabung lalu depan aku...


Terasa amat jauh perjalanan menuju ke Pataya-thailand.........pada mulanya memang seronok.....
Mula bertolak jam 8.00pagi.....berkumpul di tempat biasa....UP TOWN damansara....
Aku ingatkan sekit je yang nak ikut.........rupanya....berduyun-duyun TZ-M yang sertai konvoi secara tak rasmi tu....Kami diiringgi oleh 4 biji motor polis traffik ketika itu....tapi dah sampai sempadan...mereka dah tak ikut......

Hard Rock Cafe Thailand - Bukan nak katatempat nie tak elok...tapi...huhuhuhuhhuhu.....ramai pengunjungnya di kalangan warga asing ......rakyat tempatan pun ada juga.........Seingat aku masa nak masuk di pintu masuk tangan kene cop dengan cop khas...huhuhuhuhuhu...........pertama kalinya melangkah masuk ke hard rock cafe....aku macam ayam berak kapur.......huhuhuhuhuhu...begitu asing sekali bagi aku....bingit juga dalam tu...

Casablanca  Thailand... kalau di Hard Rock Cafe untuk golongan yang berusiasikit pada waktu tu....tapi di Casablanca...huhuhuhuhu.....senang kata cam Discolah senang aku tulis.......tapi bagi aku memang dahsyat dan mengerunkan....bukan aksi ngeri seperti berdarah.......cuma bagi aku agak asing dengan aksi-aksi yang seksi dan terlebih fesyen yang menjolok mata...menggigil lutut dibuatnya...bagaikan negara orang putih...no limid

Bersambung - Melayan Hati




15 comments:

Yu. Syamz said...

wahh..best konvoi motor besar..^_^..

bleh tanya?motor mcm gambar tu brape sebijik ye?tq

TiranaAduka said...

#Waalid5035 ™

Waktu Tu guna TZ-M je saudara Waalid......

(Gambar Motorsikal)Dulu beli 36+++ tak tahu la harganya sekarang...model kawasaki mmg murah...

Yu. Syamz said...

ooo..terima kasih atas maklumat...lumayan jugak regenye..kui3...^_^

Ruse Sulaiman said...

Thailand salah satu negara yg takut untuk pergi ;)

TiranaAduka said...

#Waalid5035 ™
Erm......kalau ada rezeki lebih apa salahnya...benda tu bukan keperluan...hanya kehendak...kalau tak de pun tak pe...sekadar hobi sahaja

#Ummi Iman
Waktu tu kan sis....masih aman damai lagi...tak de huru hara cam sekarang nie.....

Sop said...

masa pakai TZM x sempat konvoi jauh.. konvoi blik kg jer selalu../ heheh

TiranaAduka said...

#sop..
memang saya nie suka berjalan jalan masa tu......suka jelajah satu malaysia....kebetulan ada rezeki dan sihat tubuh badan........syukur......daapt melawat semua tempat....

Tengkubutang said...

baru sekali je join konvoi motor.. hee.. bestt

Anonymous said...

Ahaa, its good conversation regarding this piece of writing at
this place at this webpage, I have read all
that, so now me also commenting here.

Also visit my blog post - curvedpocket8770.jigsy.com
- -

Anonymous said...

You actually make it seem so easy with your presentation but I find this
matter to be actually something that I think
I would never understand. It seems too complex and very broad for
me. I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!


Check out my weblog ... click me

oakleyses said...
This comment has been removed by a blog administrator.
oakleyses said...
This comment has been removed by a blog administrator.
oakleyses said...
This comment has been removed by a blog administrator.
yanmaneee said...

off white x jordan 1
vapormax
michael kors outlet
nike air max 95
golden goose
yeezy shoes
fila
hermes online
yeezy boost
goyard

mcsayne said...

k2i46b2n18 e7r88w2d74 v1h10n2h70 s4a24x6i85 z5o23e7v45 e0b51c6x95