Laparnya Perutku | Tirana Aduka
Custom Search

Saturday, July 21, 2012

Laparnya Perutku

Laparnya perutku...bekeroncong......kurasakan...
Selesai  sessi pagi  persekolahan mak membawaku pulang...Sampai di rumah aku membuka kasutku...Dengan langkah longlai aku meletakkan bag ku di meja ruang tamu....
Aku mengadu pada mak...lapar sungguh dan amat dahaga ku rasakan....pada hal pagi tadi aku bersahur nasi putih ,kicap telur dadar dan minum air milo suam...mak buatkan...

Mak hanya tersenyum sambil menyuruh ku mandi membersihkan badan......
Sebelum masuk ke dalam bilik air aku sempat memberitahu mak.... aku dahaga sanagat......maka memberitahu ku agar berhati-hati mandi usah tertelan air...nanti batal puasa....




Aku mandi  sambil berendam di dalam besen........aku isi air hingga penuh....sungguh sejuk kurasakan walauapun cuaca di luar amat terik....mentari memancarkan suria...membakar ku.....
Selang sepuluh minit ......emak memanggil ku...aku dengan nada perlahan memberitahu mak sekejap lagi aku akan keluar.......mak mengetuk pintu bilik air...dengan ketukkannya membuatkan aku terperanjat.....aku bangun dari dalam besen dan membuka pintu bilik air.....
ERmmmmmmmmmmm............kenapa mak........tanya aku......
Dah jangan lama-lama dalam bilik air ni.....kang kecut tangan tu... nasihatnya...


Lega rasanya aku setelah berendam di dalam besen selama 20 minit ....hilang sedikit kelesuan dan keletihan.........
Pengalamaan berpuasa di waktu usia 7 tahun amat mencuit hatiku.....
Itulah aku di suatu ketika dulu....yang bernama TiranaAduka

9 comments:

Anonymous said...

KA terkenang2 zaman pose waktu kecik2 dulu

TiranaAduka said...

#KA
memang seronok KA....diwaktu itu


http://tr.netlog.com/tiranaaduka/blog/blogid=15153401

azieazah said...

Setiap
kita mempunyai kenangan tersendiri tntg puasa, di masa kecil. Kemudian
kenangan itu menjadi sangat manis untuk dikenang hari ini...

TiranaAduka said...

#aziezah
betul tu sis....


http://tiranaaduka.multiply.com/links/item/4/Ubat-Ubatan-Tirana-Aduka

Chic Na said...

kenangan masa kecil dulu mmg indah. ;)

DEL said...

Pengalaman zaman kanak-kanak memang sangat menyeronokkan...!

TiranaAduka said...

#Chic Na
Pasti tak dapat di lupakan kan Chic Na

#DEL
lebih-lebih lagi yang paling indah atau yang terpahat di memori hingga ke hari nie...

Anonymous said...

Thank you for any other wonderful article. Where else may just anyone get
that kind of information in such a perfect means of writing?
I have a presentation subsequent week, and I'm on the look for such information.


my site: squalidutensil780.xtgem.com - -

Anonymous said...

I think the admin of this website is really working hard for his web site, because here
every data is quality based material.

Look into my weblog; click me (wallpaper-gallery.cz)