KERJA ITU LETIH | Tirana Aduka
Custom Search

Thursday, July 19, 2012

KERJA ITU LETIH

KERJA
Lepas SPM...... aku mencari kerja di sektor perindustrian.....Atas dasar kawan Nash...sahabat baikku..mengajak bekerja di tempatnya...
Tamat SRP Nash sudah bekerja disitu...hampir dua tahun dia disitu....
Seminggu aku bersama nash.....sebagai operation biasa disitu...dia banyak membantu aku.....yang lain ada juga  tapi...nash mengajar aku selok-belok cara menggunakan mesin atau mengandilikan mesin dengan sempurna...

Banyak langkah-langkah yang di ajar.....kebanyakkan mereka yang bekerja disitu semua dah lama tau otai-otai.....jadi langkah keselamatan yang mereka guna kurang...


Walaupun Nash tamat di tingkatan tiga......aku cuba memujuknya untuk sambung belajar....bagi memenuhi cita-citanya....almaklumlah kami kawan rapat...jadi aku tahu cita-citanya......

Balik rumah aku terbaring di ruang tamu.....hajat dihati untuk berehat seketika......Tersedar dari tidur...Tanpa di sangka ku terlalap.......mak bangkitkan aku dengan pertayaan sudah sembahyang maghrib ke belum.......?
Keletihan  membuatkan aku terlena......kerja menggunakan kudrat memang letih....
Aku hanya berbekalkan nasi yang mak bawakan aku untuk makan tengahari.....

Aku tak lama disitu.....5 bulan.....membuatkan badan aku seperti atlit bina badan..... kerja menggunakan kudrat.... pemakanan juga penting untuk aku mendapatkan tenaga....Bukan ku menyesal...
Tetapi secalit pengalaman mematangkan aku dalam memilih pekerjaan.....


Ingatan tulus ikhlas buat sahabatku
Nashrul Sham Subehi  - Sale Manager NJ stamping  Malaysia SDN. BHD

11 comments:

HanaNabihah said...

Huhu. Kerja mana yg tak penat. Suri rumah pun penat. Kerja pangkat besar2 penat otak pulak. Kuatkan semangat demi mencari rezeki yg halal =)

TiranaAduka said...

#HanaNabihah

Betul juga tu sis...
1st time TiranaAduka keje cam tulah....
OT...pukul semua...tak de cuti...santak habis.....
Almaklumlah baru ...dan 1st time bekerja...

Anum said...

betul la semua keja penat

Haryati Hamzah said...

tak kisahlah kat mana pun kita keje yang penting keje dengan ikhlas, semoga rezki yang kita dapat pun berkat

TiranaAduka said...

#Anum...

Setuju sangat...


#Haryati Hamzah

Berkat dan halal sis.....

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kerja penat tak apa asalkan halal kan :)

Cik Aini said...

mmg la kan dh nm pun kj..mmg la letih sbb tu bila dpt simpan duit org cakap duit hasil titik peluh =p

TiranaAduka said...

# Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

Halal dan berkat sis...

#Cik Aini..

Masa bujang semua duit gaji bg mak je......hidup senang...

Murni Alfathunnisa said...

Pengalaman tu sangat mahal harga nya. Nak beli pun tak boleh.

5zol said...

kerja apa yg x ltih kan??

TiranaAduka said...

#5zol...
!st time tu ...saya bekerja sepenuh masa....pada masa tu.......: