Petua Membasuh Botol Susu | Tirana Aduka
Custom Search

Saturday, July 7, 2012

Petua Membasuh Botol Susu

Salam pagi sabtu...
Waktu ketika dulu aku menjaga semua adik beradikku...
Masa tu ada yang dah besar dan ada  yang masih menyusu botol...Bagi yang menyusu botol tentunya botol akan dibasuh terlebih dahulu sebelum menggunakkannya....
Sekarang nie dah mudah , ada berus basuh untuk botol yang kecil yang halus yang besar,keras dan sebagainya.
Dulu nak beli satu pun payah...almaklumlah........


  • Ambil sedikit beras dan masukkan ke dalam botol, isi sedikit air, tutup dan goncang selama satu minit
  • Bilas dengan air yang bersih...

Selamat mencuba

9 comments:

Masya said...

salam kenal juga.. memang itulah yg saya amalkan.. sbb blh hilangkan bau susu kat botol juga.... org tua2 yg ajar..

Chic Na said...

ooo baru tau. selalu jgk basuh botol susu anak buah. kalau tak basuh betul2 berbau botol tu. :)

TiranaAduka said...

#Masya
Erm.........tu masa saya kecil kecil....
kalau sekarang tukar je puting tu..atau beli botol yang baru...
untuk kebersihan yg di jamin.....
Itu bg saya...


#Chic Na
Kalau botol berbau biasanya.....rebus dulu..pastu keringkan.....

caliph shuriken said...

owh, cmtu rupanya.. nice sharing ^^

TiranaAduka said...

#caliph shuriken
sedikit dari pengalaman lepas
thanks sudi singgah

IntaNBerliaN said...

ooo ambil sedikit beras yer... ok2, boleh cuba.. thanks :-)

salam kenal & terima kasih letak link blog saya di sini :-)

TiranaAduka said...

#Intan...
Saya yang patut berterima kasih pada intan...
saya nie new blogger....thnaks so much Intan

@YUNID@TI said...

terima kasih atas petua tuh... boleh di applykan...

Anonymous said...

Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew
of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was
hoping maybe you would have some experience with something like this.
Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.


Feel free to surf to my blog post ... business electricity prices (numerousdungeon27.deviantart.com)