Menghilangkan Bau Dalam Kereta | Tirana Aduka
Custom Search

Wednesday, July 25, 2012

Menghilangkan Bau Dalam Kereta

Waktu Latihan 1994
Sering kita merunggut pabila dalam kereta berbau...minglin bau hapak atau bau tahi kucing yang kita terpijak di kasut atau anak-anak kita sahabat kita yang terpijak....atau kita membawa sesuatu yang berbau dalam perjalanan jauh......

Sedikit petua dari TiranaAduka



  •   Ambil beberapa keping roti dan letakkan di dalam kereta...biarkan semalaman...
  •    Ambil beberapa helai daun pandan ,siat dua letakkan di bonet dan dalam kereta....

10 comments:

Cik Awin said...

petua ni mujarab utk hilangkan bau durian dlm kete ;)

TiranaAduka said...

#Cik Awin

Salam Cik Awin...kalau letak arang pun boleh jugak...

Cik Awin said...

letak arang kotor ckit ;)

TiranaAduka said...

#Cik Awin

1 -Ambil kotak kecil masukkan arang dalam kotak itu lalu masukkan dalam kereta @ kotak tu terbuka...tak tutup

2 -Ambil plastik bag yang keras....masukkan arang tu dan buka muka atas plastik bag tu..

Begitulah caranya Cik Awin....baru arang tak tumpah dalam kereta.kereta pun bersih

Cik Awin said...

tq...sharing is caring...

TiranaAduka said...

#Cik Awin

Wellcome Cik Awin yang comel...
kalau ada petua untuk hilangkan bau dlm kereta leh la kongsikan kt sini Cik Awin.....

TiranaAduka tak banyak petua...mana tau Cik Awin ada..? yang lebih bagus...kongsikanlah disini...TQ..

eqacashperlala said...

klau kereta bau hapak sebab air tertumpah boleh guna cara ni?

TiranaAduka said...

#eqacashperlala
Begini caranya..

1.Ambilkain basah- tekap pada permukaan yang tumpah 3 atau 5 kali

2.Ambil kain kering tekap lagi dan gosokkan pada permukaan tadi..

3. ambil sekeling roti ..letakkn pada atas tempat air yg tumpah tadi..biarkan semalaman

Sukma Haron said...

saya hanya letak daun pandan jer...
wangi jer...

TiranaAduka said...

¥sukma haron
Boleh juga petua begitu..tapi jika kita tinggal di bandar metropolitan.mana nak dpt daun pandan.hehe.