DERUMAN BESI BURUK | Tirana Aduka
Custom Search

Wednesday, April 17, 2013

DERUMAN BESI BURUK

http://aku-saya-alam.blogspot.com
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Aku bukanlah dari golongan yang berada atau yang mewar dari segi wang ringgit , tetapi aku ingin merubah corak kehidupan ku kepada yang lebih baik...mungkin hari ini kurang baik dan aku cuba memperbaiki untuk hari esok..

Aku tak dapat lelapkan mataku...pejam celik..nak kata panas tak juga , aku baru lepas mandi buat kali yang keduanya pada malam ini..ntahlah ..apa yang ku fikirkan di dalam kotak fikiran ku ini...

Nak kata tak mengaji aku dah tadarus tadi habis 2 ain...dah solat tahajud.....aku bergegas bangkit dari katil bujangku...aku capai kunci Triumph Bath Tub...
Selak pintu ku buka...tapi sebelum itu sempat dulu memetik suis hitam...untuk menyalakan lampu kalimantang yang berada di anjung rumah ku...barulah terang.. aku menuju ke bawah rumah...
Dengan kain pelekat yang membaluti aku..aku engkol ( start motorsikal ) dengan sekali engkol triumph bath tub...bergema...mungkin mengejutkan mak dan abah...adik-adikku...

Ku biarkan DERUMAN BESI BURUK selama sepuluh minit......ku putarkan suis off..maka berhentilah deruman dari Triumph Bath Tub ku..
Aku segera naik dan menyelak kembali pintu utama yang ku buka tadi...ku off kan suis lampu...
Aku kembali baring di katil ku.....ntah mengapa dengan tak sengaka aku terlena...Tidur.senyenyaknya...
Mungkin aku rindu pada deruman motorsikal ku....

Pagi tu macam biasa ...aku bangun dan tersenyum sendiri...

TiranaAduka

3 comments:

Hatimi Tahirruddin said...

hihi bangun untuk start enjin motor je...

PS: satu klik nuff utk bro TA... :)

Hazmin Hamudin said...

Sekarang ni musim panas. Memang susah sikit nak tido. Ok la tu bro TA ada ubat nak tidur.. Hehe

Remy hazza said...

panjang skru ti bro..... nie yg buang masa operation haritu ye......
semoga bro terus sembuh dan sihat2 selalu....