KEPLESET | Tirana Aduka
Custom Search

Monday, April 22, 2013

KEPLESET

KEPLESET adalah perkataan Jawa yang membawa maksud TERGELINCIR kerana licin ..

Keadaan di mana berlakunya sesuatu yang boleh menyebabkan kita terjatuh akibat licin pada permukaan lantai atau kita terpijak sesuatu benda yang licin, contohnya terpijak minyak di lantai atau kulit pisang, atau plastik bag di atas jalan atau di atas simen..keadaan bilik mandi yang licin boleh menyebabkan kita terjatuh .Ianya di sebut KEPLESET dalam bahasa jawa


18 comments:

Nurzakiah Hanum said...

moning
singgah isnin sini

cik azLyzah⊙.☉ said...

malay indon pun same ayat dgn jawa ..Kepleset..hehehehee

wantie said...

kalau org jawa ada kepleset. kami orangkedah ada " Tergelincanq". maksudnya sama je mcm jatuh akibat licin.

Al Kurniawan said...

betul sekali sobat.

Blogwalking sobat....Happy Blogging....

BlogS of Hariyanto said...

hati-hati kalau menlangkah, agar terhindar dari kepleset... :-D

Riedaffya ibrahim said...

tergelincir...ooohh bole sy guna perkataan ni nnti..kepleset ye

intanfirdaus247 said...

selamat petang abang ta

inazamri said...

kepleset samapai sini daaa...

Qhaifa Nur said...

kat opis ni kalau ada rahsia, sure cakap bahasa jawa he..he..

Anonymous said...

Your Personal Message Emailed to 1,500,000 UNIQUE Opportunists.
Double Verified To Be Truly Interested in New Services Or Products.
A personal-emailing to 1,500,000 Opportunists is just *$12.
95. Purchase Today and we will Double The Opportunists To 3,000,000.

This Offer also Includes a Silver Submitter Membership. And,
A Global-Marketing Membership. What more could you ask for?


Feel free to visit my web-site - contextual online ads

Mas Zull said...

assalamualaikum tirana...menarik sebenarnya kalau tahu bahasa jawa ni mcm2 ada...:)

Kesuma Angsana said...

yang inimmg payah sikit nak sebut ni TA.. moga dah sembuh sepenuhnyer

Jay Ar said...

Masa mula2 dengar perkataan ni seram juga, ingat ada kaitan dngan pelesit...

Maiyah said...

singgah ptg
dpt belajar bahasa baru
trm ksh ;)

Mas Ipul said...

hahahahaha terplesettt :D

aby said...

Ejoh kepeleset ....
Engko endah benjol

Remy hazza said...

baru remy tahu.... susah juga nak sebut kan bro....

Miz Tia said...

kepleset hohoho.. mlaraki ngoko banget ya.
TA belajar dmn nih.