Terkenang Aku Di Suatu Masa | Tirana Aduka
Custom Search

Friday, April 26, 2013

Terkenang Aku Di Suatu Masa


Dengan Nama Allah yang maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Kata orang hidup berumahtangga itu jauh lebih nikmat dan murah rezekinya...dulu aku tak fikir sebegitu
Kata aku dalam hati hidup sendiri jauh lebih bebas hendak keman sahaja , tiada yang risau atau tiada siapa yang menghalang...aku silap...kalau dulu hanya
mak dan abah yang risau..sebenarnya aku silap..
Rupanya bila dah berumahtangga ..lagi damai dan tenang....syukur alhamdulillah ...Istana Yang aku bina akan ku perhiasi dengan sempurna dengan kudrat semampu aku,,

janganlah kecil hati
bukan aku tak sudi
cuma hati rasa senang hidup sendiri
bukan aku kecewa
tidak pula merana'
entahlah mengapa belum mahu berdua
bukan cari yang tua dan banyak hartanya
atau muda bergaya
mungklin esok mungkin juga lusa
mana tahu
aku rasa cukuplah sedia mana tahu
mungkin bila sampainya waktuku
 engkau jadi pilihannya mana tahu

Godek-godek buku nota lama terjumpa puisi ni...ku abadikan disini sebagi bukti yang aku adalah aku dan aku BERSYUKUR ATAS NIKMAT YANG di berikan OLEHNYA...amin amin amin
Masalah Hubungan Badan

6 comments:

suwara entertainment said...

amin amin... :)
salam Jumaat

Dylla Abas said...

hee..dulu2 pun pernah fikir macam tu juga..tapi biasa la hidup ni,bujang atau berkahwin ada pro & con nye..kena pandai2 bawa diri dan tahu macam mana nak uruskan hidup :)

Yati MMC said...

Salam Jumaat...btul tu...4 me byk yg baik bila da berumahtangga ni...n tentu la byk ganjaran pahala menanti...

☾SHiemaCMa786☾ said...

Salam TA..
huhu.. bersyukur dgn pemberian & apa yg ada kan ;)

Unknown said...

ooh puisi yg ditulis masa zaman bujang la tu ye bro...hehehe

Unknown said...

amin...semoga berkekalan hendahnya......