Wang Saku Sekolah Rendah | Tirana Aduka
Custom Search

Saturday, April 27, 2013

Wang Saku Sekolah Rendah

Melihat kanak-kanak keluar dari kelas masing masing setelah loceng di bunyikan ..
Memang masa yang di nanti-nantikan oleh semua pelajar di sekolah tempat anak TiranaAduka belajar..
Makin lama semakin ramai yang datang ke arah Kantin sekolah ,
Ada yang telah memegang duit di tangan  sambil berjalan dan ada pula yang mebawa bungkusan dari rumah...( bekalan yang di bekalkan oleh ibu dan bapa mereka)


Perasaan malu...Hahahahahhahahaha dah tak timbul dalam diri ini...apa nak malu ..bagi TA ..Ianya akan menambahkan lagi kasih sayang dan paling best mungkin Hero TA akan kenang masa dia dah dewasa kelak...kalau dia ingatlah..huhuhuhuhu....
Cuaca panas pada masa tu memang TA tak nafikan. botol mineral kecik sentiasa di samping..



Minggu ni TiranaAduka sempat meluangkan masa untuk memerhatikan gelagat Hero TA yang bersekolah di situ pada waktu rehat, memang teruja sangat lah hero TA ni jika TA datang ..apa lagi dengan membawa puteri TA ni..seronok-ronok jadinya..
Wang saku yang di berikan pada hero TA di belikan coco-crunch  dalam gambar tu..
nak kata kenyang tak juga , tapi bagi TA..asal  anak TA tak kebulur tak pe ..belilah apa yang ada di kantin tu..Dan jangan berpusu-pusu, beratur.. nasihat TA pada Hero TA..

Tentang harga pula di sekolah hero TA ni ...no komen..nak kata mahal tak juga nak kata murah pun tak juga..sedang-sedang je lah..bagi yang berpendapatan rendah kira ok je...satu persatu TA tanya harganya..ok je..lagi pun di sekolah sini kawasan kampung .. taraf hidup masih lagi sederhana walaupun kepesatan ekonomi sedang rancak di seberang sana..









6 comments:

Dylla Abas said...

dulu kecik2 pergi sekolah bawa bekal je..lagi best mkn makanan yg mak masak :)

Hatimi Tahirruddin said...

mana gambar si hero tu bro?

QasehnyaRania said...

masa zaman saya bawa duit 50sen je. sbb pagi2 ada dapat RMT tu..

Remy hazza said...

belanja sekarang semakin tinggi...rege kekadang membebankan ibu bapa...harap2 RMT mcm dulu2 masih ada... jimat sikit belanja anak2....

Ainim Suju said...

saya dulu belanja sikit je mak bagi tapi tetap dapat menyimpan buat beli keperluan sekolah mana yang patut..sekarang ni, barang dah mahal..zaman dah berubah

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam TA..
huhu.. cma dulu sek. bwk bekal.. time ayah gaji je dpt wang saku lebih sikit dari biasa.. hahha..kopak duit ayah dikerjekan kami 3 beradik.. :p

tak nampk wajah hero TA.. tunjuk ler... :p